Beantwoord

KPN SuperWifi verbindt niet met HomePod Mini en slimme deurbel

  • 24 June 2022
  • 3 reacties
  • 164 keer bekeken

Hulp of tips zeer gewenst

Goedemiddag mensen 👋🏼,

 

Gisteren hebben we twee Apple-accesspoints vervangen voor 3 SuperWifi (v2)-punten op de reeds bestaande Experiabox v10; 2 SW’s bekabeld, 1 SW draadloos. Het netwerk werkt voor de meeste apparaten stabiel en snel. De dekking is prima.

Er zijn twee dingen waar ik tegenaan loop:

  1. Slimme deurbel
    De antenne van de slimme deurbel is zo zwak, dat één SW vlakbij de voordeur is geïnstalleerd. Als die SW even wordt uitgeschakeld, pakt de deurbel een ander SW, maar schakelt niet meer terug. Er wordt dus niet automatisch overgeschakeld naar het sterkste signaal.
  2. HomePod Mini
    Sinds dit nieuwe netwerk, krijg ik regelmatig de melding dat de HomePod Mini (Homekit Hub) niet meer beschikbaar is. Dit is een probleem dat online veelvuldig wordt beschreven, maar waarvoor ik geen oplossing heb kunnen vinden. Mogelijkheden worden wel genoemd als DNS-instellingen, etc., maar zonder status ‘solved’.

Helaas is het niet mogelijk om een apparaat alleen te laten verbinden met specifiek één SW. Is dat een instelling die aanstaande is of weet iemand of er andere oplossingen zijn voor bovenstaande? De HomePod Mini beschikt helaas niet over een ethernet-poort, al weet ik niet eens of het probleem daarmee te verhelpen zou zijn.

De HomePod Mini wordt ook verkocht via KPN, dus ik mag er toch vanuit gaan dat deze samenwerkt met het Mesh-netwerk van de SW’s??

Hopende dat iemand me/ons kan helpen!

Groeten,

 

Peter

icon

Beste antwoord door ADD2life 3 July 2022, 20:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Goedenavond,

heb ik van de week ook gehad. HomePod even resetten (kan binnen de Woning app). Ik heb zelf een box 12 en heb daar een extra WiFi 2.4 gHz aan gezet. Daar moet je dan alles maar op aan sluiten. Succes

Reputatie 7
Badge +15

@ADD2life Welkom op het forum. 

Ik zie dat @Noway Dude al een goede tip heeft gegeven. 

Goedenavond,

heb ik van de week ook gehad. HomePod even resetten (kan binnen de Woning app). Ik heb zelf een box 12 en heb daar een extra WiFi 2.4 gHz aan gezet. Daar moet je dan alles maar op aan sluiten. Succes

Je zou inderdaad extra wifi kunnen aanzetten, dan kun je de HomePod specifiek met dat netwerk verbinden. 

Goedenavond @Rutger_ en @Noway Dude,

Bedankt voor jullie tips! 

Uiteindelijk was de oplossing vooralsnog redelijk makkelijk: de v10 (nog) een keer opnieuw opstarten.

De HomePod had ik inderdaad al gereset, maar hierdoor kreeg ik alleen nog maar meer fout-meldingen… 🤔 Op basis van de meldingen, leek het voor mij als leek alsof apparaten op het algemene WLAN-netwerk de apparaten op de extra wifi (van oudsher 5 GHz 🥹) niet konden vinden (en vice versa). Dat lijkt nu allemaal verholpen te zijn.

Sinds het herstarten van de v10, lijkt het netwerk steeds beter te gaan werken. Wel ben ik benieuwd naar de opvolger van de v10 die pair bonding zal ondersteunen. Hopelijk is dat voor de komende jaren nog niet nodig, maar volgens mij belasten we de modem/router redelijk (fors).

Nogmaals bedankt! 👋🏼