Vraag

kpn thuis app geeft aan dat ik verbonden ben met het oude netwerk

  • 14 June 2021
  • 8 reacties
  • 412 keer bekeken

Ik had al een half jaar een nieuwe Experiabox maar na klacht over slechte WiFi kwam de kpn monteur erachter dat we al die tijd nog op ons oude netwerk zaten en het nieuwe netwerk dit blokeerde. Hij heeft alle oude versterkers verwijderd en nieuwe wifipunten aangesloten op de nieuwe Experiabox en alle apparaten zijn verbonden met het nieuwe netwerk. Ik heb nu de kpn thuis app gedownload maar deze geeft aan dat ik verbonden ben met het oude netwerk. Bij ‘beschikbare netwerken’ op onze apparaten is het oude netwerk ook nog zichtbaar en ik zag dat een van onze iPads zelfs nog verbonden is met het oude netwerk. Hoe kan dit en hoe is dit op te lossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De netwerknaam en wachtwoord staan opgeslagen bij KPN. Als u een nieuwe Experiabox of versterkers aansluit, dan word deze netwerknaam en wachtwoord opgehaald en ingesteld. Dus u kunt 20 x een nieuwe Experiabox of versterkers aansluiten, maar u zult steeds uw "oude netwerk" blijven zien.

Reputatie 7

Totdat je zelf de netwerknaam verandert want dan wordt die centraal bij KPN opgeslagen.

Zie deze pagina.

Ik raad altijd aan om een voor jou logische netwerknaam te gebruiken i.p.v. die technische netwerknaam die standaard gebruikt wordt.

Het nieuwe netwerk heeft een nieuwe naam. Beide netwerken zijn zichtbaar en ik kan met beide netwerken verbinden met ieder eigen wachtwoord. Ik wil alleen het nieuwe netwerk gebruiken en begrijp niet waarom die oude nog werkt?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Hieleentje, het lijkt erop dat naast de wifi van de versterkers ook nog de wifi van de KPN Experiabox wordt uitgezonden. Voor het beste resultaat is het, het beste om het wifi signaal enkel te laten lopen via de versterkers.

Beste @Jeroen_dB, dank voor je antwoord . Hoe kan ik dat doen?

Reputatie 7

Goedemorgen @Hieleentje, het lijkt erop dat naast de wifi van de versterkers ook nog de wifi van de KPN Experiabox wordt uitgezonden. Voor het beste resultaat is het, het beste om het wifi signaal enkel te laten lopen via de versterkers.

@Jeroen_dB, Maar als je een V10a hebt, dan wil je de wifi van de Experia Box toch juist aan laten staan?

De V10a draait toch mee in het mesh netwerk?

Ik neem aan dat de thuis app de wifi naam van zowel de Experia/KPN Box wijzigt als die van de Experia WiFi's en "super"WiFi's immers …

 

@Hieleentje, welke Experia/KPN Box heb je eigenlijk?

Ik heb de Experia Box v10A en 2 SuperWifi punten waarvan 1 bedraad en 1 draadloos. Ik had van de KPN monteur begrepen dat het juist de bedoeling was dat de SuperWifi punten de Wifi van de Experiabox overnemen.

Reputatie 7

Ik heb de Experia Box v10A en 2 SuperWifi punten waarvan 1 bedraad en 1 draadloos. Ik had van de KPN monteur begrepen dat het juist de bedoeling was dat de SuperWifi punten de Wifi van de Experiabox overnemen.

De Experia Box V10a is de enige Experia Box waarop de wifi aan blijft staan en naar ik begrepen heb is dat ook precies de bedoeling maar @Jeroen_dB zegt hierboven dat dat niet zo is en daar zet ik mijn vraagtekens bij.

Daarnaast zou je mijns inziens mogen verwachten dat als je via de KPN thuis app de wifi naam wijzigt, dit op zowel de Experia Box als jouw "super"WiFi's doorgevoerd wordt.

Ik hoop dat @Jeroen_dB binnenkort weer zal reageren om duidelijkheid te verschaffen.