Beantwoord

KPN TV+ i.c.m. eigen router

  • 31 January 2023
  • 5 reacties
  • 692 keer bekeken

Goedemiddag. Sinds vandaag heb ik in plaats van de reguliere Interactieve TV van KPN de KPN TV+ box thuis gestuurd gekregen. Nu weet ik dat de reguliere Arris box i.c.m. Interactieve TV tot de zogenaamde routed IPTV behoort. Dus wanneer je een eigen router gebruikt (in mijn geval een UDM-PRO) je iets moet fixen om een IGMP proxy te kunnen draaien met IGMP snooping op je switch anders werkt het niet. Nu is mijn vraag: geldt dit ook nog voor de nieuwe KPN TV+ box? Of kan deze de TV zenders uitzenden zonder een IGMP proxy configuratie?

Mvgr. Edwin

icon

Beste antwoord door wjb 31 January 2023, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

De TV+ Box kan zowel in multicast als in unicast mode.

Multicast is absoluut te prefereren omdat die een betere beeldkwaliteit biedt en Dolby 5.1 geluid i.p.v. stereo.

Reputatie 7
Badge +24

En ... bij multicast heeft u dus dezelfde situatie als bij de oude ontvangers. Routed TV dus.

In unicast modus niet. Maar dan heeft u een lagere beeldkwaliteit. 

@wjb Dank voor je antwoord. Heeft dit te maken met het feit dat multicast dus gewoon naar het IPTV platform connect en unicast een stream is net zoals in de iTV app?

@Nick83 : dankjewel. Dat was precies mijn volgende vraag aan @wjb  :-) Dan weet ik wel wat ik ga doen. Nogmaals dank voor jullie antwoorden.

Reputatie 7

@wjb Dank voor je antwoord. Heeft dit te maken met het feit dat multicast dus gewoon naar het IPTV platform connect en unicast een stream is net zoals in de iTV app?

Klopt.