Kpn Wifiversterkers icm V10

  • 3 October 2020
  • 15 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb een huis met 3 verdiepingen, de experiabox V10a hangt in de meterkast op de beganegrond.

Mn woonkamer zit op de 1e verdieping, daar is de wifi al beroerd en op de 2e verdieping heb ik 0 wifi.

Ik heb de wifimanager doorlopen en krijg nu 2 wifiversterkers opgestuurd.

Ik heb er alleen een vraag over, ik las dat de wifi van de experiabox uitgeschakeld wordt als je de wifiversterkers aansluit.

Ik heb de mogelijkheid om de wifiversterkers bedraad aan te sluiten op de 1e en 2e verdieping maar het zou wel nice zijn als de experiabox wifi het dan gewoon blijf doen zodat ik dan op alle verdiepingen wifi heb.

Is het werkelijk zo dat de wifi op de experiabox uitgeschakeld wordt?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Bij alle experiaboxen wordt de wifi uitgezet muv de v10a. Je zit dus goed.:wink:

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wil je het ons nog even laten weten?

Reputatie 2

ohoh ik heb een foutje gemaakt, ik heb de experiabox V10 zie ik net….

Is het dan raadzaam om een V10A aan te schaffen? aangezien ik wel wifi wil op de verdieping waar de exeriabox hangt...

Het is inderdaad GEEN mesh netwerk maar een vergroting van het bereik. Ik moet zeggen dat mijn Deco (wel mesh) nog niet zo is ingesteld. Bij vaste apparatuur zal je dit niet zo snel merken. Ook met mijn telefoon merk ik dit ook niet erg. Gaat prima zo bij mij thuis.

ohoh ik heb een foutje gemaakt, ik heb de experiabox V10 zie ik net….

Is het dan raadzaam om een V10A aan te schaffen? aangezien ik wel wifi wil op de verdieping waar de exeriabox hangt...

Hallo  @Martin1984 , een modem kun je niet aanschaffen, heb je in bruikleen en een goed modem wordt niet geruild door kpn

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=450

Reputatie 2

nee dat snap ik jan maar ik zou er toch eentje kunnen aanschaffen op marktplaats ofzo

De V10 is op veel fronten beter en als je de kosten van MP eraf trekt, kost de versterker uit mijn link ook minder. Natuurlijk verlies je wel de nodige functies met het aansluiten van de experia wifi's maar toch.

Reputatie 2

hai jeroen, ja ik krijg maandag 2 van die versterkers, maar ik las dus dat de wifi uitgezet wordt van mn experiabox, dan heb ik beneden toch geen wifi meer?

Klopt, daarom geef ik een link zodat je een nog één kan kopen. Of je nu een v10a koopt via marktplaats of de huidige houd en met drie dezelfde kastjes je huis  verbeterd met wifi

Reputatie 2

ah zo maar kan ik die dan ophangen in de meterkast of waar laat ik die dan

Ik denk dat ophangen wel gaat lukken en anders even creatief denken.

Reputatie 2

ga het maandag wel even uitdokteren, ik meld me volgende week weer als ik het aangesloten heb

Succes

nee dat snap ik jan maar ik zou er toch eentje kunnen aanschaffen op marktplaats ofzo

Hallo @Martin1984 , van Marktplaats een V10 kopen is meestal illegaal (heling), zoals ik al eerder schreef,j e kunt ze niet kopen, worden in bruikleen verstrekt en moeten na einde abo weer retour.

Je hoeft bij kpn dan ook niet op ondersteuning te rekenen bij zo'n marktplaats modem.

Modems worden met serienummer op adres geregistreerd.

Â