Beantwoord

Krijg vaste telefoon niet aangesloten bij BudgetEnergie

  • 14 January 2023
  • 7 reacties
  • 241 keer bekeken

2weken geleden heb ik hun om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Tot dusver hebben ze de sip gegevens nog niet gegeven. Ik krijg de bekende foutmelding 50, etc... De Fritzbox 7590 ziet wel het basisstation. Ik kreeg de router met hulp van het bedrijf waar ik deze gekocht heb aan de loop. Budgetenergie ondersteunt alleen Experiabox. De koppeling met het KPN netwerk bleek te werken. Ik wacht dus nog steeds op hun gegevens. Ik overweeg om van provider te veranderen.

icon

Beste antwoord door GeSp 14 January 2023, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @hgeertjes 

 

Budget is verplicht die gegevens te verstrekken, KPN kan hier verder niets in betekenen.
Van provider veranderen kan je altijd doen, als Budget blijft weigeren die gegevens te verstrekken is dat een reden om het contract (als dat nog loopt) te ontbinden.

Badge +19

Dag @hgeertjes u zal dit toch echt met budget moeten regelen. 

Tja. Een wegwerp provider. 

Er is wat mij betreft per netwerk maar één provider. Als je optimale mogelijkheden wilt moet je die hebben 😉

Is er een reden dat je nog het dure ( gesprekskosten) vaste nummer wilt?

Bellen met de bundel van het mobiele abonnement is veel maar dan ook heel veel goedkoper. Naar alle EU nummers. En toegevoegd VK, Noorwegen, Zwitserland, Andorra. 

IDEE. Sluit tijdelijk de v10a aan met de vaste telefoon en koppel het nummer bij cheapconnect. Dan kun je het via die voip provider laten lopen op de Fritzbox. 

V10a is nodig om de bevestiging met de vaste telefoon te ontvangen ( code) voor cheapconnect om het nummer bij hen ook te kunnen gebruiken. En voor binnenkomende gesprekken naar hen door te schakelen. 

Reputatie 7

Bellen met de bundel van het mobiele abonnement is veel maar dan ook heel veel goedkoper.

Dat kan je mijns inziens niet zo stellen, dat is echt afhankelijk van je belpatroon.

Reputatie 7
Badge +9

2weken geleden heb ik hun om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Tot dusver hebben ze de sip gegevens nog niet gegeven. Ik krijg de bekende foutmelding 50, etc... De Fritzbox 7590 ziet wel het basisstation. Ik kreeg de router met hulp van het bedrijf waar ik deze gekocht heb aan de loop. Budgetenergie ondersteunt alleen Experiabox. De koppeling met het KPN netwerk bleek te werken. Ik wacht dus nog steeds op hun gegevens. Ik overweeg om van provider te veranderen.

Budget staat het gebruik van een eigen modem wel toe, maar momenteel alleen voor internet en tv. Dus niet voor vaste telefonie. Dat staat ook op hun website: Eigen modem instellen | Budget Alles-in-1 (budgetthuis.nl)

Piet.

Dan kan hgeertjes dus wachten tot ie of een ons weegt…

Of bij Budget blijven maar nummer overzetten naar externe VoIP provider 

Of overstappen (naar kpn)

Of gewoon mobiele telefonie gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +9

Budget vermeldt bij de persoonlijke gegevens van haar internetklanten bij gebruik van vaste telefonie nu ook de sip-gegevens. Dat zou betekenen dat het gebruik van een eigen modem in combinatie met vast bellen toch mogelijk moet zijn. Op de website van Budget staat echter vermeld dat dit niet mogelijk is: https://www.budgetthuis.nl/alles-in-1/eigen-modem-instellen

Piet.