Vraag

Krijg VPN niet werkend op V10A

  • 11 February 2020
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik krijg mijn VPN niet werkend, deze werkte voorheen wel met mijn XS4ALL fritz modem.

Kunt u mij zeggen wat ik moet instellen op mijn Eperia Box V10a.

VPN werkt op poort 443

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Je hoeft voor VPN gebruik in de Experia Box niets in te stellen. Deze doet niets met dat verkeer, hij laat het gewoon door. Je zult wellicht in je VPN programma aanpassingen moeten maken. Welk programma gebruik je? En hoe heb je die nu ingesteld?

Ik gebruik Synology VPN via mijn Synology router die ik heb aangesloten op mijn experia box

Reputatie 7

Dus je wil van buitenaf een VPN verbinding naar jouw Synology opstellen. Klopt dat?

Zo ja, dan moet je port-forwardings instellen. Welke, dat is afhankelijk van het type VPN dat je gebruikt. Is dat PPTP (onverstandig), OpenVPN of L2TP/IPSec?

 

Of heb je die Synology router als DMZ Host ingesteld op de Experia Box?

L2TP/IPSEC 

EN HEB EM NIET ALS DMZ INGEST

Reputatie 7

Het is toch een Synology router, of is het een Synology NAS?

Als het een Synology router is dan adviseer ik je om deze op de Experia Box als DMZ Host in te stellen. Is het daarentegen een Synology NAS, dan adviseer ik je de voor L2TP/IPSec benodigde port-forwardings in te stellen.