Beantwoord

Lan valt uit op de Box 12 modem als ik mijn Netgear RBK852 Ap's (ethernet-backhaul), hierop aansluit.

  • 6 October 2021
  • 7 reacties
  • 369 keer bekeken

Ik ben sinds een paar dagen geleden overgestapt van Ziggo naar KPN en ervaar dat wanneer ik mijn Netgear Orbi RBK852 hierop aansluit, de lan op de Box 12 naar verloop van tijd volledig uitvalt, dus op geen enkele lan-poort op de B12 wordt nog signaal doorgegeven en dus ook geen wifi via de Orbi's, de wifi vd B12 blijft dan wel constant werken.

Na verloop van tijd komt het signaal ook weer terug.

Dit herhaalt zich, continu.

Soms werkt het uren goed en dan valt het weer uit.

 

 

De Orbi satelliet is aangesloten op de Orbi router (ethernet-backhaul) op de LAN poort, dus niet op de WAN, de Orbi router direct op de B12 (zonder switch) en in de setup vd Orbi router deze ingesteld als AP.

 

Als ik de Orbi's niet aangesloten heb op de B12, werkt alles wel.

Het lijkt alsof de B12 (software) op één of andere manier een conflict heeft met AP's of specifiek de Orbi's (software).

Bij Ziggo heeft alles maanden prima gewerkt in dezelfde opstelling, maar bij KPN helaas niet.

Alle kabels zijn getest en vervangen, maar dit biedt helaas geen oplossing.

Ik heb (meermaals) contact gehad met de KPN klantenservice, alleen kom je daar niet verder mee en deze adviseerde dan ook dit probleem te posten op dit forum.

 

Ik kan 14 dagen na aansluitdatum de overéénkomst met KPN ontbinden, dus hopelijk is er een oplossing of kan ik een conclusie trekken binnen nu en 1,5 wkn.

 

Graag hulp, bedankt voor jullie meedenken.

 

Met vriendelijke groet,

Peter.

icon

Beste antwoord door PeterJGVDP 6 December 2021, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dit heeft wel iets weg van een network loop die optreedt na verloop van tijd. Een test om uit te voeren zou zijn om een ethernet switch tussen de V12 te plaatsen en de Orbi,s en hier loop protectie op te activeren. Een netgear GS105Ev2 heeft deze mogelijkheid. 

Ik denk dat hij juist wel een signaal doorgeeft, maar het zoveel keer herhaalt (verwacht dat het niet goed is aangekomen), dat er geen tijd meer is om wat anders te doen.

Hoewel ik tegen resetten ben, lijkt het mij dat jouw Orbi’s ergens oude software hebben met instellingen hierin. Resetten van de Box 12 zal je (wat ongetwijfeld hier nog wel een keer geadviseerd gaat worden) je niet helpen. Je moet eerst proberen wat het resultaat is als je de Orbi’s reset https://www.netgear.com/support/product/rbk852.aspx

De Orbi's zijn direct na installatie voorzien van de nieuwste firmwareversie V4.6.3.16_2.0.51, dus in de Ziggo tijd zeg maar.

Resetten heb ik natuurlijk al (meermaals) geprobeerd, van zowel B12 als de Orbi's, KPN heeft de B12 ook op afstand nogmaals gereset, maar zonder resultaat.

Een switch die Looping tegen gaat, is het proberen waard.

Morgen neem ik contact op met de technisch dienst van KPN, ik zal dit ook met hen bespreken.

Reputatie 6

Staat het wifi lampje van de box V12 aan?
Ja, dan hou het knopje aan de zijkant 15 seconden in totdat het lampje uitvalt.

Het is namelijk zo dat er conflicten tussen de apparaten ontstaat als de wifi van box 12 aanblijft.

Zo staat hij nu in bridge modus en zijn je Netgear Orbi's nu het apparaat wat je wifi verzorgt

Goedeavond en bedankt voor het meedenken,

Ik heb de radio van de B12 zeker uitgezet doordat de AP's deze functie idd over moeten nemen.

Het bijzondere is dat de KPN klantenservice verkondigde dat de radio vd B12 aan moet staan samen met deze vd Orbi's zodat deze (B12) software download en een onderdeel gaat vormen vd mesh, hij zou zelfs de ssid naam overnemen (vd Orbi's), bijzonder verhaal.

De monteur daarintegen gaf aan dat de radio vd B12 uit gezet moet worden en dit ga ik uiteindelijk ook doen, zodra alles werkt.

Geen lan en geen wifi, is nogal lastig.

Hoe dan ook, de radio vd B12 aan of uit maakt geen verschil, wat betreft dit probleem.

Ik ga onderzoeken of het idd geen looping probleem is.

Probleem was inderdaad een looping, deze werd veroorzaakt door de SONOS playbase.

Deze was bedraad aangesloten op het netwerk, alleen zond blijkbaar ook uit via Wifi.

Nadat ik het SONOS systeem volledig draadloos heb aangesloten op de WIFI van de ORBI's, is het probleem niet meer voorgekomen.

Reputatie 3
Badge

Probleem was inderdaad een looping, deze werd veroorzaakt door de SONOS playbase.

Deze was bedraad aangesloten op het netwerk, alleen zond blijkbaar ook uit via Wifi.

Nadat ik het SONOS systeem volledig draadloos heb aangesloten op de WIFI van de ORBI's, is het probleem niet meer voorgekomen.

Hmmm, ik ga over op KPN + Box12, nu heb ik ORBI rbk50 met 1 satelliet. Met Ziggo Orbi als router.Op satelliet 1 van de drie Sonos boxen bedraad aangesloten, was stabieler dan alleen via WiFi .

uit jouw post moet ik dus opmaken dat dit niet slim is als Orbi in AP mode aangesloten is op Box12…

Anderen zelfde ervaring met combinatie Box12-Orbi-Sonos?