Beantwoord

Laptops krijgen IP buiten DHCP range van V10

  • 16 May 2020
  • 6 reacties
  • 297 keer bekeken

Sinds kort heb ik problemen met wifi incombinatie met MS Windows10, laptops krijgen geen ip binnen reeks. Gevolg geen internet. Heb Experia Box V10 al vaak factory reset gegeven. DHCP staat standard op 192.168.2.1-200

Toch krijgen laptops 192.168.0.1-* gevolg geen dns geen internet.

Als ik de IP4 vastzet werkt het goed, overigens gaat het met apple apparaten altijd goed.

Ik heb een Experia Box V10, daarnaast een TP AP en sinds kort ook een Unify Ap. Sinds die laatste erbij is zijn de problemen begonnen.

Zocht eerst in firmware richting, daarna Windows updates. Uitzetten aparte AP’s gaf ook geen oplossing. Wellicht functies op AP’s uitzetten zodat ze soort slaaf zijn zonder DNS/DHCP. Geen idee.

Iemand deze ervaring?

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 May 2020, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Je hebt waarschijnlijk die  Unify AP in router modus staan, dan deelt die ook IP adressen uit, en dat moet dus niet. In ieder geval die in AccessPoint modus zetten, zodat die deel uit maakt van het ExperiaBox netwerk 192.168.2.x

In ieder geval moet je niet nog ergens een tweede DHCP server actief hebben, want dan heb je 2 kapiteins op 1 schip.

Ik heb soortgelijke problemen. Echter geen andere router of dhcp server in het netwerk actief.

Problemen waren eerst met wifi, dus nieuwe extendrrs. Dat helpt niet en nu ook met vast ip problemen.

Ook de tv ontvanver doet het niet meer, mogelijk ook verkeerd ip die nu niet vast in te stellen is.

 

Krijg vandaag een nieuwe experia box, hoop dat dat het.probleem verhelpt. Morgen eventueel nog een monteur en anders moet ik maar overstappen denk ik.....

Reputatie 7
Badge +10

….dus nieuwe extendrrs. Dat helpt niet en nu ook met vast ip problemen.

Overstappen omdat je instellingen van apparatuur in je eigen thuisnetwerk wellicht niet goed hebt staan?  (Als je het over “extenders” hebt, praat je over extra netwerk-apparatuur).

Heb je straks dezelfde problemen bij een andere provider, als je niets doet aan het werkelijke probleem in je thuisnetwerk.

Was wsl niet helemaal duidelijk. Eerst had ik wifi problemen, verbinding viel veel weg waardoor een telefoongesprek via wifi niet normaal te voeren was.

Daarvoor extenders geregeld, dat leek dit probleem op te lossen maar ondertussen was er ook een ander probleem ontstaan waardoor apparatuur verkeerde ip adressen ontving, leek eerst alleen via wifi maar bleek later ook via bekabeld netwerk. Apple device kregen wel goede adressen, laptop en andere telefoons in de range 192.168.0.*. Waardoor er geen internet toegang was. Waarschijnlijk ook de tvontvanger omdat die ook niet meer door de opstartprocedure kwam. Iedere keer het advies om het modem te herstarten maar zelfs met alleen de tvontvanger aangesloten werkte het niet.

Vele malen herstart vh modem helpt niet. Nu met een ander modem van kpn lijkt het wel weer te werken... 

Dus de dhcp van het modem is op een of andere manier defect gegaan (verkeerde config?) Die niet in de configuratie te herstellen was.

De servicedesk van kpn is helaas slecht bereikbaar en de kwaliteit vd diverse medewerkers is heel erg wisselend. Ook het menu is bijzonder naar. Als je modem al herstart is moet je eerst je modem herstarten voordat je wordt doorverbonden met een medewerker. Erg klantonvriendelijk.....

Reputatie 7
Badge +30

Is het probleem inmiddels verholpen, @koert68? Als dat nog niet zo is, wat voor extenders heb je (merk en type)? 

Gelukkig is het probleem voorbij. Nieuw modem heeft geholpen.