Beantwoord

Laptops verbinden alleen boven met de SuperWifi

  • 11 November 2022
  • 2 reacties
  • 192 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben allebei een laptop. Deze laptop verbind prima boven met het super wifi punt. Ook op het werk verbinden de laptops zonder problemen met de wifi. Echter wanneer ik van de 1e verdieping naar de begane grond loop valt de internet verbinding weg. De laptop geeft aan deze nog wel verbonden is met de wifi, maar zonder internet. Loop ik weer naar boven, naar de kamer waar het super wifi punt staat dan is de verbinding er weer op het moment dat ik door de deuropening loop. 

Ik heb de router en het super wifi punt al van de stroom gehad (ruim 10 tellen). Allebei tegelijk, afzonderlijk. Andere plek neergezet, maar dit haalt allemaal niets uit. 

Ik ga haast denken dat er ergens op de laptop iets niet goed gaat, maar ja waarom dan wel met de wifi boven? Oh ja, onlangs een oude laptop overgenomen van mijn schoonvader voor mijn dochter en die verbind beneden wel prima. 

Heeft iemand een idee waar ik dit in moet zoeken? 

icon

Beste antwoord door GeSp 11 November 2022, 22:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Jerommeke80 

 

Omdat je het over 1 SuperWiFi punt hebt neem ik aan dat je een witte Experiabox V10A of een zwarte Box 12 hebt.

Met de V10A zou je dit probleem normaal niet moeten hebben, heb je i.d.d. een Box 12 modem?

Zo ja dan werkt vaak deze oplossing:

 

Sommige apparaten kunnen niet overweg met WiFi 6, je kan in de Box 12 de WiFi terugzetten naar WiFi 5, hopelijk kan jouw laptop dan weer verbinden met de WiFi.

 

Dit doe je door in te loggen op de Box 12 via http://mijnmodem.kpn 

Soms werkt inloggen via die link niet maar wel met deze link https://192.168.2.254/2.0/gui/#/

 

Als je nog geen eigen wachtwoord had ingesteld dan inloggen met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt).

Na inloggen ga je naar de WiFi-instellingen, daar zet je de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz), daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6.

In sommige gevallen (meestal als je voor de 1ste keer inlogt in de Box 12) moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de WiFi wijzigen, je kan er dan bij beide een ‘1’ achter zetten en alles aanpassen, vervolgens verbind je met dat nieuwe netwerk en haal je de ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.

Hallo @GeSp , bedankt voor je reactie en de duidelijk informatie. Mijn eerste stap was inloggen op mijn modem, die inderdaad een Box12 is. Echter lukte dat niet met het wachtwoord dat achterop staat, kennelijk al een keer gewijzigd en niet goed onthouden. Toen op zoek hoe ik dat kon wijzigen en dat bleek middels een reset van het modem. En wat wil het geval… daarna was het probleem opgelost! Ik moest alleen het Super wifi punt dat boven staan even beneden verbinden met het modem om de gegevens te laden en daarna was het probleem helemaal opgelost. Bedankt!