lsc deurbel verbindt niet met de wifi

  • 27 November 2020
  • 15 reacties
  • 2816 keer bekeken

Alles van smart lsc wat we hebben doet het alleen de video deurbel niet

maakt geen verbinding met de WiFi 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


15 reacties

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je ook nog andere wifi toegangspunten? Zo ja, welke?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hdcijs, welkom op het forum! 
Dit kan verschillende oorzaken hebben! Kun je de vragen die WJB hierboven stelt beantwoorden?

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je ook nog andere wifi toegangspunten? Zo ja, welke?

Ik kaap dit topic even schaamteloos, gezien ik deze issue ook heb. De situatie:

Wij hebben een Experia Box v10a die fungeert als router, met hierachter een Deco M5 (AC1300) mesh wifi-netwerk die als AP fungeert voor de smart-home producten (Tuya): lampen, sensoren, stopcontacten functioneren allen zonder probleem en dus de niet werkende deurbel verbindt niet met het netwerk/wordt niet zichtbaar.

Reputatie 7

Staat de wifi van de V10a aan of uit?

Staat de wifi van de V10a aan of uit?

Radio stond aan, deze voor zowel de 2.4 als de 5 uitgezet. Daarna de deurbel een reset gegeven, wifi gevens van het Deco netwerk laten scannen via QR, maar device lijkt nog steeds niet te connecten.

Reputatie 7

Dan is de vraag wat dan wel de oorzaak is immers nu is de wifi van de V10a er in ieder geval niet meer bij betrokken.

Dan is de vraag wat dan wel de oorzaak is immers nu is de wifi van de V10a er in ieder geval niet meer bij betrokken.

Fabrikant/leverancier geeft in email aan de firewall/beveiliging tijdelijk uit te zetten tijdens het toevoegen van het apparaat, is dit iets wat binnen de Experia te doen is (enige methodiek die ik gevonden heb is de Anti-DoS en SPI - en die verlaagt het niveau naar low, maar niet uit.

Aanvulling op bovenstaande. Heb de 2.4ghz wifi op de Experia aangezet en een test-netwerk gemaakt. Deurbel verbind hier keurig mee. Probleem zit dus ergens in de Deco’s. Dat wordt verder zoeken.

Ik heb de 12, blauw lampje blijft knipperen, wordt niet gevonden, ik heb geen idee of mijn box 2.4 of 5 uitzend, 

Esperia V10  pikt LSC deurbel niet op. V10, gesplitst, alles aangezet in de telelefoon, geen melding, geen beeld, geen geluid, geen apparaat in de rij te vinden. Erg frustrerend. 

Reputatie 7
Badge +8

Esperia V10  pikt LSC deurbel niet op. V10, gesplitst, alles aangezet in de telelefoon, geen melding, geen beeld, geen geluid, geen apparaat in de rij te vinden. Erg frustrerend. 

Als de wifi gesplitst zit op de v10 is de smartphone waar de LSC app op draait dan ook expliciet via wifi verbonden met de wifinaam op 2.4Ghz? 

Zet desnoods tijdens de setup even tijdelijk de 5gHz frequentie uit.

 

Esperia V10  pikt LSC deurbel niet op. V10, gesplitst, alles aangezet in de telelefoon, geen melding, geen beeld, geen geluid, geen apparaat in de rij te vinden. Erg frustrerend. 

Als de wifi gesplitst zit op de v10 is de smartphone waar de LSC app op draait dan ook expliciet via wifi verbonden met de wifinaam op 2.4Ghz? 

Zet desnoods tijdens de setup even tijdelijk de 5gHz frequentie uit.

 

Dat is niet eens nodig @BruisTablet , gewoon de 2.4-band binnen de V10 een andere naam geven dan de 5.0-band @Ineke de Wild , dan moet er gewoon verbinding kunnen worden gemaakt.

 

Reputatie 1

Goedendag,

Hoe kom ik op de juiste plek om de 2.4 ghz een andere naam te geven?

Ik werk vanaf mijn telefoon en heb een v10 box.

De 5 en 2.4 staan beide aan maar de deurbel kan ik niet verbinden waarschijnlijk omdat ze beide dezelfde naam nu hebben

 

Alvast bedankt 

Log in op je modem via 192.168.2.254 @Robert1981 

Als je nog nooit ingelogd bent geweest, bij wachtwoord invullen alleen enter ingeven, daarna eigen verzonnen wachtwoord ingeven en dat herhalen en goed onthouden voor een volgende keer inloggen.

Ga dan naar de rubriek wifi en verander de naam van de 2.4-band en sla dit op en log uit.

Nu moet de deurbel kunnen verbinden via de 2,4-band.

Zorg er wel voor dat je mobiel via wifi met je thuisnetwerk verbonden is.

Reputatie 1

Top, 

Hij is nu gekoppeld, moest even de juiste rubriek hebben om de 2,4 en 5 ghz apart te hebben en benoemen.

 

Bedankt!

Reageer