Vraag

MAC filter in de KPN Box 12 werkt niet

  • 17 January 2023
  • 10 reacties
  • 607 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer in mijn Experiabox V12 Mac filtering aan te zetten. Ik heb de volgende stappen gezet:

  1. ingelogd in de modem
  2. Naar tabblad WIFI settings
  3. Naar de tab MAC filter
  4. Het Mac adres van mijn laptop ingevoerd ==> op ADD gedrukt ==> op APPLY gedrukt.
  5. Mijn laptop verschijnt in de WIFI CONTROL LIST

Echter alle andere apparaten kunnen nog steeds het netwerk op en via de modem het internet op.

 

De reden dat ik dit wil doen is dat ik ACCES CONTROL wil gebruiken. Maar met de huidige functie op smartphones en computer waarbij het Mac-adres continue veranderd werkt dit natuurlijk niet.

Door alleen vaste Mac adressen toe te laten op het netwerk en vervolgens in te stellen wanneer deze wel en geen gebruik kunnen maken van het netwerk zou dit euvel opgelost moeten kunnen worden. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het voor zowel 2,4 als ook 5 Ghz gedaan? Twee keer dus?

Bedenk u ook dat dit alleen voor de apparaten werkt die via WiFi verbonden zijn. Niet voor de apparaten die bekabeld verbonden zijn.

Beste Nick,

 

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik het zowel voor 2,4 Ghz en ook voor 5 Ghz gedaan en het gaat om de middels wifi verbonden apparaten.

Wiebe

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WiFi versterkers? 

Ja, twee stuks.

Beste Nick

Daar zou het hem wel eens in kunnen zitten. Deze zijn namelijk met een ethernet kabel met de Experiabox verbonden. Wellicht dat het Mac-filter alleen werkt voor het WIFI netwerk dat direct door de modem wordt verspreid. Dit ga ik eens even testen..

Beste Nick,

Hier zit het probleem denk ik in. De Mac-filtering werkt wel binnen het WIFI signaal dat wordt uitgezonden door de experia box. Maar via de Super-Wifi punten kan alles en iedereen gewoon inloggen.

 

Helaas dus nog geen oplossing voor mijn vraagstuk..

 

Beste Natasja,

Ik heb momenteel ook te kampen met dit probleem. Klopt het dat dit nog steeds niet is geregeld. Ik wil ook mac-filtering kunnen toepassen op apparaten die via Super-Wifi verbinden. Ik heb ook een ander topic aangemaakt onder de naam: “MAC filter in de KPN Box 12 werkt niet”. Dit lijkt dus geen correct onderwerp want het werkt alleen niet via de Super-Wifi punten.

 

Ik hoor graag van je.

Groet, Wiebe.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

Beste Nick

Daar zou het hem wel eens in kunnen zitten. 

Daar ben ik ook bang voor. 

Als het heel erg belangrijk voor u is, dan kunt u beter een Deco setje aanschaffen ofzo. Denk ik. Want een oplossing van KPN kan wel eens heel lang op zich laten wachten.

Beste Nick,

Hartelijk dan voor je tijd en moeite. Ik heb al gekeken naar TP-link Deco maar daar werkt Mac-filtering momenteel met een blacklist. Dus welke MAC-adressen mogen geen toestemming. Maar dat ik helaas niet wat ik zoek. Er moet een White-list in kunnen. Dus alleen toegang voor bekende MAC-adressen.

 

Dus KPN, ik zou graag een antwoord hebben vanuit KPN zelf. 

Reputatie 2

Belachelijk dat MAC filtering niet werkt als je de KPN versterker gebruikt. Die gaat dus terug.