Beantwoord

meerdere kabels in kruipruimte,

  • 19 April 2020
  • 5 reacties
  • 415 keer bekeken

Beste,

vorig jaar heb ik een jaren 60 woning gekocht. Deze ben ik dus ook aan het renoveren. 

Dit weekend heb ik de houtvloer verwijdert, om te kunnen vervangen voor beton.

Maar ik kom enkel blauwe kabels tegen, volgens mij zijn dit telefoonkabels. Die niet bij mij in de woning aftakken. Maar letterlijk door mijn perceel en woning gaan. 

Vroeg me dus af, wat ik hier mee moet doen? 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 19 April 2020, 18:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Vooral niks mee doen!

In oudere rijwoningen was het heel normaal om alle kabels door de kruipruimtes te trekken en steeds eentje af te laten takken per woning. Dat mocht toen ook en is daarom nu ook nog steeds rechtsgeldig.

In theorie zou het nu nog mogen volgens de Telecomwet maar het wordt nu nooit meer gedaan. 

bedankt voor uw reactie, 

Bij deze heb ik het gemeld. En zal ik door gaan met de renovatie. Straks zullen ze niet meer bereikbaar zijn door de betonvloer.

Reputatie 7
Badge +10

Als de betonvloer niet volledig erin gestort wordt is er weinig aan de hand. Als deze kabels straks volledig in gestort beton liggen zou ik wel even een belletje doen naar KPN kabeldesk op 0800-0230193. Daar zijn ze niet op berekend namelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat je er eerst nog wel een laag zand in gooit. Vervolgens een laag piepschuim en dan pas 15 cm beton ofzo. Toch?

Of schuimbeton, of ?

Er bestaat opengesneden mantelbuis, rood met ribbels, die zou je er voor de zekerheid omheen kunnen doen.

Of een andere buis die je eerst open zaagt.

Reageer