Beantwoord

Melding simlock op Ryoko Mifi router

  • 24 March 2024
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Heb een muama Ryoko mifi router en krijg melding simlock.

na ingeven sim wachtwoord geeft hij als antwoord foute pincode! en kan geen internet ontvangen alleen een verbinding zonder internet.

mijn vraag is hoe unlock ik de mifi router.

icon

Beste antwoord door MyckaCris 26 March 2024, 10:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Werkt die simkaart wel in een mobiele telefoon?

Is het een simkaart met een 06 nummer of met een 0970 nummer?

Gebruik je een KPN simkaart met een 097-nummer of met een 06-nummer @MyckaCris 

Een 06-nummer is niet toegestaan in een mifi-router.

Stop de simkaart even in een telefoon en set de vraag om de pincode uit of geef een nieuwe pincode in voor de simkaart.

Als je via de telefoon wel weer toegang hebt tot de simkaart moet het met de mifi ook lukken.

 

Reputatie 7

Een 06-nummer is niet toegestaan en gaat niet werken.

Dat is mijns inziens iets te kort door de bocht. Een 06 simkaart werkt normaliter ook in een MiFi router alleen zou KPN het abonnement moeten blokkeren bij constatering van gebruik van een 06 nummer in dergelijke apparaten.

Zie ook deze site van de ACM.

Tekst nog aan kunnen passen wjb

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MyckaCris, welkom op onze community! Ik zie dat er al een paar goede tips worden gegeven. Kom je er een beetje uit zo?

Reputatie 7
Badge +24

Een 06-nummer is niet toegestaan en gaat niet werken.

Dat is mijns inziens iets te kort door de bocht. Een 06 simkaart werkt normaliter ook in een MiFi router alleen zou KPN het abonnement moeten blokkeren bij constatering van gebruik van een 06 nummer in dergelijke apparaten.

Zie ook deze site van de ACM.

Nou... bij de nieuwe abonnementen werkt advancedinternet in ieder geval niet meer. Dus poortforwarden kun je vergeten. 

En ik zag gisteren nog een topic van iemand met een simkaart van een nieuw abonnement die het niet deed in een router terwijl de simkaart van een oud abonnement het wel deed. 

Het zou misschien kunnen wezen dat KPN bij de nieuwe abonnementen toch iets blokkeerd? Of kan dat helemaal niet?

Ik weet overigens niet of het bij @MyckaCris om een nieuw abonnement gaat. Is dat het geval? 

Bedankt allemaal het probleem is opgelost.

Reputatie 7

Bedankt allemaal het probleem is opgelost.

Wat was de oorzaak?

standaard sim wachtwoord vernieuwd op telefoon.

Reageer