Beantwoord

Melding: Wifi niet optimaal geconfigureerd. Kan ik een modem krijgen met Wifi 6?

  • 7 January 2022
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Mijn Pc heeft een Wifi 6 netwerkkaart. Ik krijg steeds de melding dat mijn Wifi niet optimaal geconfigureerd is. Is het mogelijk dat mijn Experiabox 10A overgezet wordt naar Wifi 6. Zo niet, is het mogelijk een andere (lees, wifi 6) box te ontvangen? 


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 January 2022, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Beter af op je pc uitschakelen. De 10a gaat niet verder dan wifi 5.

 

En een box 12 krijg je niet zomaar op aanvraag.

Hallo @Broodje55 , stel je netwerkkaart op je PC in op wifi A/B/G/N/AC en kies niet voor de instelling waar AX in voor komt.

Een modem wordt door KPN alléén vervangen als deze defect is of naar de normen van KPN, niet meer aan de eisen voldoet en de Experiabox 10a is een prima modem, maar kan niet softwarematig opgewaardeerd worden naar Wifi6, dat is een hardwareding.

Dank voor jullie antwoorden. Jammer dat KPN niet in speelt  op de verbeterde apparatuur van de abonnee. 

Dank voor jullie antwoorden. Jammer dat KPN niet in speelt  op de verbeterde apparatuur van de abonnee. 

Hallo @Broodje55 KPN denkt groen en gaat niet onnodig goed werkende apparatuur vervangen.

Wil je per se van wifi6 gebruik maken dan kun je zelf een access-point kopen met Wifi6 en op je bestaande modem aansluiten.

Zelf heb ik de KPN Box12, die standaard Wifi6 (AX) heeft, maar mijn laptop niet. Ik kan dan een Wifi6-dongle kopen, maar het aanbod is nog te klein en te duur.

Welk merk/type laptop heb je met ingebouwde Wifi6?