Vraag

Met Superwifipunten worden Yamaha Musiccast geluidscomponenten niet of slecht gevonden

  • 6 October 2020
  • 1 reactie
  • 85 keer bekeken

Mijn Yamaha multiroom installatie met 4 losse componenten en Musiccast app werkte uitstekend, behalve dat wifi uit mijn Experia V10 box zwak was in bepaalde delen van het huis. Daarom 2 KPN Superwifi punten aangeschaft. Installatie ging prima en wifi is overal beschikbaar. Echter, nu heeft de Musiccast app moeite om de componenten te vinden. Soms helemaal niet, soms alleen de componenten die met Punt 2 contact maken, en soms duurt het een half uur voor ze "gezien” worden. Beetje lastig als je NU naar muziek wilt luisteren. KPN helpdesk kent het probleem niet, laat staan een oplossing. Gesproken met de leverancier van de muziekinstallatie. Die kent het probleem met KPN Superwifi ook niet specifiek, maar was ook niet heel verbaasd dat draadloze wifipunten voor problemen zorgen. Heeft iemand ervaring hiermee, of met een vergelijkbaar (bv Sonos) multiroom systeem? En wellicht een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Hans1.0!

Jammer dat je tegen dit probleem aanloopt met je installatie na het aansluiten van de SuperWifi punten :slight_frown: De KPN moderators van de forum horen ook bij de helpdesk, zodoende durf ik hier niks zinnig over te zeggen en hoop ik dat de community je verder kan helpen. Wellicht hebben @wjb en/of @Nick83 een idee?