Beantwoord

mijn ip camera werkt niet op mijn nieuwe modem

  • 27 December 2020
  • 9 reacties
  • 1202 keer bekeken

Mijn experia modem is vervangen door een sagemcom F5359. Mijn IP camera's bleken toe niet meer te werken. na wat gepruts kreeg ik ze werkend door aanpassing (in de camera) van de security van WPA PSK(TKIP) naar WPA2-PSK Personal(AES).  Ik heb de portforwarding ingesteld op poort 2352 (zoals ook op oude modem) en dit zowel voor het interne IP adres van de camera als ook voor het externe IP  adres.

Met mijn camera app (op mijn mobiel) heb ik het externe IP adres ingevuld met het poortnummer. Echter . . ik kan de camera alleen bereiken via mijn interen WIFI netwerk. Zodra ik van buitenaf (G4 of WIFI ergens anders) “inkies”, krijg ik geen contact met de camera. Met mijn oude modem werkte dit prima!

icon

Beste antwoord door Nick83 28 December 2020, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de portforwarding ingesteld op poort 2352 (zoals ook op oude modem) en dit zowel voor het interne IP adres van de camera als ook voor het externe IP  adres.

Het IP-adres voor de camera, heb je daar een vast IP-adres voor ingesteld?
In de camera, in de modem/router - of allebei?

Met het opgeven van een vast poortnummer voor een IP-camera, is dat mogelijk in de camera gekoppeld aan een vast IP-adres wat dan tevens in de camera moet worden vastgelegd??
(Heb dergelijke instellingen wel eens eerder gezien waarbij dat niet anders kan).
Controleer daarbij of de gateway ook juist staat ingesteld (het IP-adres van de gebruikte router).

Reputatie 7

Kan je hier eens screenshots plaatsen van de port-forwardings die je op de FRITZ!Box ingesteld hebt?

Heb je het IP adres van de camera ook vastgezet?

Zo ja, via een vast IP adres ingesteld op de camera of met een IP adres via DHCP en de optie "Always assign this network device the same IPv4 address"?

Dank Babylonia. Hoewel ik meerdere camera's heb, allen met hetzelfde probleem), beperk ik me in deze discussie tot 1 camera.  Het betreft een ouder type Elro camera. Ik heb in mijn nieuwe modem het IP adres vastgezet. En aan dit IP adres dus het poortnummer gehangen. Het externe IP adres staat in het modem (gateway) Als ik het met wahtsmyipadres.com opvraag, geeft dat hetzelfde IP adres. Dat moet dan toch goed zijn zou ik zeggen. Wat ik niet begrijp: Als ik in mijn mobiel camers-app het externe IP adres invul met poortnummer, dan kan ik via Wifi (vop mijn eigen router)  de camera bereiken en werkt het prima. Doe ik exact dezelfde aankiezen maar dan via G4 of vanaf een Wifi bij anderen thuis dan kan ik de camera NIET bereiken. Met andere woorden: als ik thuis via mijn eigen Wifi het externe IP nummer kies dan kom ik blijkbaar niet echt via de “buitenkant” naar  “binnen” . . .? En vreemd natuurlijk, dat op mijn oude experia dit wel goed werkte.

Dank wjb. ik zal proberen de screenshot toe te voegen aan dit bericht. Ik heb het externe adres deels onzichtbaar gemaakt vanwege privacy. Ingevuld volgens mijn interpretatie: External host = external IP v.d. router  / Internal host=internal IP van de camera. beide hetzelfde poortnummer gegeven. En inderdaad, camera vast gezet op het interne Ip adres.

 

wjb . . . het nieuwe modem betreft Sagemcom F5359   van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Bij External host hoort niets te staan. Maak dat veld leeg.

Reputatie 7
Badge +10

Wat ik niet begrijp: Als ik in mijn mobiel camers-app het externe IP adres invul met poortnummer, dan kan ik via Wifi (vop mijn eigen router)  de camera bereiken en werkt het prima. Doe ik exact dezelfde aankiezen maar dan via G4 of vanaf een Wifi bij anderen thuis dan kan ik de camera NIET bereiken.

Het aanroepen "thuis” via een extern IP-adres, functioneert via een "NAT loopback” functie.
Maar je zit feitelijk nog wel in je eigen netwerk.

Dat het elders toch niet werkt, zit hem mogelijk toch ergens in discrepanties van instellingen?

Dat de camera al wat ouder is, zal best.
Maar kun je de vragen nog beantwoorden waar (en hoe) je welke instellingen hebt vastgelegd?

(Overigens n.a.v. de vragen van @wjb  -  de topic starter gebruikt geen Fritzbox).

EDIT - inmiddels al wat vragen beantwoord. Zie opmerking van @Nick83 

Reputatie 7

De oplossing is al aangedragen door @Nick83, de "External Host" moet leeg gelaten worden of gevuld worden met een *.

Yes! Klopt! De external host heb ik leeggemaakt; nu werkt het prima! Bedankt Nick83 en wjb !