Vraag

Mira cast verbinding

  • 9 April 2019
  • 7 reacties
  • 669 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, ik heb een Mira cast apparaatje aangeschaft en probeer het ding aan de praat te krijgen. Mijn Android telefoon vind wel het wifi signaal, is ermee verbonden maar geen internet. Iemand enig idee hoe ik verder moet?
Ik heb ook een app gedownload maar die vind ook geen apparaten om te casten.

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 1
Ik heb het zelf uitgezocht. Het blijkt dat mijn mobiele telefoon geen Mira Cast toestaat. Op een Moto G is die optie geblokkeerd en kun je alleen gebruik maken van Chromecast. Ondertussen werkt het apparaat wel prima met de tablet van mijn vader, nota bene een Lenovo, dus van hetzelfde bedrijf.
Reputatie 7
Met een Moto G zou het geen probleem moeten zijn om screen mirroring (miracast) te starten via Settings -> Device connection -> Screen mirroring.
Reputatie 1
Het lukte toch echt niet. Niet met mijn Moto G5 plus en niet met de Doro 8031 van mijn moeder. Met de Lenovo tablet van mij vader lukte het meteen dus ik doe niet iets verkeer.
Ik heb gelezen dat, doordat de Moto G telefoons een stock-android versie hebben, deze alleen Google Chrome cast ondersteunen.
Reputatie 7
Het lukte toch echt niet. Niet met mijn Moto G5 plus en niet met de Doro 8031 van mijn moeder. Met de Lenovo tablet van mij vader lukte het meteen dus ik doe niet iets verkeer.
Ik heb gelezen dat, doordat de Moto G telefoons een stock-android versie hebben, deze alleen Google Chrome cast ondersteunen.

Plaats dan eens een screenshot van het scherm Settings -> Device connection.
hallo @wjb , ik heb ook een Moto G5 (geen plus) ik zie in mijn scherm in de rubriek verbonden apparaten alleen een tabje Casten staan, waarmee ik naar mijn tv kan casten.
Ik gebruik een NL-menu.
Reputatie 7
hallo @wjb , ik heb ook een Moto G5 (geen plus) ik zie in mijn scherm in de rubriek verbonden apparaten alleen een tabje Casten staan, waarmee ik naar mijn tv kan casten.
Ik gebruik een NL-menu.

Ik heb een OnePlus 5T dus zou ik niet weten hoe die functie eruit ziet op een Moto G5.
Kan je anders eens een screenshot plaatsen van dat scherm, wellicht helpt dat @Maedje.
Reputatie 1
Het is precies zo als Jan-D schrijft. Instellingen - verbonden apparaten - casten. Maar de Mira cast dongel herkent hij niet.