Beantwoord

Modem (V10a) geeft geen internet meer door aan router

  • 28 March 2022
  • 14 reacties
  • 184 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Graag jullie hulp bij het volgende. Sinds gisteren geeft mijn Modem, de V10a, geen signaal meer door aan mijn router. Tijdens het kijken van de ViaPlay app klapte de verbinding eruit en sindsdien heb ik geen internet meer via de router. De router geeft dus geen wifi signaal meer en ook de bekabelde verbindingen naar pc's en xbox werken niet meer. Wifi via het modem werkt nog wel en ook het TV-kastje (via glasvezel) werkt nog.

Ik heb hier nog een oude router liggen die ik ook geprobeerd heb, maar ook van die router krijg ik geen internetverbinding. Dat het aan de router zelf ligt is dus min of meer uitgesloten denk ik.

Ik heb ook de router er tussenuit gehaald en de kabel in een pc gestoken en ook dan heb ik geen internet. Ik dacht dus dat het aan de (doorgetrokken) kabel lag, maar ik heb hier een paar lange netwerkkabels liggen en die uiteraard geprobeerd en ook dan krijg ik geen internet signaal, zowel via de router als rechtstreeks naar de pc. Het ligt denk ik dus ook niet aan de kabel.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik nog kan proberen? Ik heb alles uiteraard een tijdje van het stroom gehaald, maar dat werkte niet.

Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

Groet Santino

icon

Beste antwoord door PeterG 30 March 2022, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien een vast ip ingesteld op de pc? Probeer eens:

Netwerk opnieuw instellen. 

Als je alles via het KPN-modem laat lopen, werkt het dan wèl goed? Zo ja, dan ligt het aan je eigen router.

Reputatie 1

Heeft u misschien een vast ip ingesteld op de pc? Probeer eens:

Netwerk opnieuw instellen. 

 

Bedankt voor je reactie. Dit heeft helaas niet gewerkt.

De pc heeft geen vast ip-adres. Alleen de router heeft in het modem een vast ip-adres. Daarnaast heeft mijn xbox in de router een vast ip-adres.

Reputatie 1

Als je alles via het KPN-modem laat lopen, werkt het dan wèl goed? Zo ja, dan ligt het aan je eigen router.

 

Zoals ik schreef werkt dat ook niet, een kabel rechtstreeks van modem naar pc. En ik heb twee routers getest, ze werken allebei niet.

Reputatie 7
Badge +24

Als je alles via het KPN-modem laat lopen, werkt het dan wèl goed? Zo ja, dan ligt het aan je eigen router.

 

Zoals ik schreef werkt dat ook niet, een kabel rechtstreeks van modem naar pc. En ik heb twee routers getest, ze werken allebei niet.

Vergeet die extra routers. Alleen de Experiabox v10a. Daar heeft u de tv ontvanger op aangesloten. Dat werkt?

Welke eigen routers gebruik je achter de Modem/Router Experiabox V10a, ja dat is ook een router en NAT achter NAT zoals dat word genoemd werkt niet altijd vlekkeloos.

Hoe heb je het geheel ingesteld, of gewoon kabels er in en hopen dat het werkt.

Wat weet jij dat goed @Doornekamp33 😎

Ook een tijd mee lopen klooien @JanD , en toen zag ik het licht, er uit met die provider rommel, telefoon naar Cheap Connect en eigen modem er aan, Fritz rules, en sindsdien zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.

De Nat achter Nat begon bij Telfort toen ze over gingen op de KPN verbinding, dus experiabox, en ging effe door bij T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Santino, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al een aardig eind onderweg geholpen heeft!

Inhoudelijk ben ik hier allemaal niet zo bekend mee maar wil de onderstaande topics nog even met je delen!
 

 

Reputatie 6
Badge +8

Een extra router achter de KPN box gaat prima. Je moet hem wel instellen als accesspoint. 

Ik lees dit topic es even rustig door en zie de volgende punten.

De direct op de v10a aangesloten tv-ontvanger werkt wel.

De wifi van de v10a werkt ook.

Wifi via het modem werkt nog wel en ook het TV-kastje (via glasvezel) werkt nog.

Conclusie: met het internet én de v10a is niks mis.

Dus:

Heb je al eens de v10a poort waarop die router zit gecheckt. Dat kan je simpel doen door de tv-ontvanger even om te steken naar die poort. Hoewel we zéér uitermate weinig meemaken dat maar 1 LAN poort van een modem niet werkt/defect is. Vrijwel altijd doen ze het dan allemaal niet meer en dus ook de aangesloten tv-ontvanger niet.

Werkt de tv-ontvanger (met diens eigen LAN kabel dus!) wel op die poort waar de verbinding naar de router op zit,

dan is de conclusie dus dat het in de (kabel)route naar de plek van de router mis moet zijn.

Want ook de router lijkt me okee. Je hebt er al een andere op gehad en die deed het ook niet. Het zou wel een énórm toeval zijn als ineens beide routers stuk zijn. (tenzij je vergeet de stekker in het stopcontact te doen 😁 …. )

Reputatie 1

Beste mensen, bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat @PeterG het bij het juiste einde heeft. Ik vrees dat het probleem toch in de kabel tussen modem en router zit. Ik heb twee jaar geleden toen ik hier kwam wonen een netwerkkabel doorgetrokken, omdat de meterkast met modem zich op de hal buiten mijn appartement bevindt. Als ik bekabeld internet en goede wifi ontvangst wil ben ik genoodzaakt een router te gebruiken in mijn woning.

Ik heb de kabel destijds zelf gemaakt met connectors en een krimptang en aangezien ik dat nooit eerder gedaan had zal het me niet verbazen als het probleem in een van de connectors zit. Toch bijzonder dat ze het dan twee jaar hebben volgehouden. Ik hoop dat het een kwestie is van nieuwe connectors maken en niet dat ik een hele nieuwe kabel moet doortrekken, daar heb ik minder zin. 😅

Reputatie 7
Badge +24

@Santino u heeft glasvezel zegt u. Dan kunt u de Experiabox toch gewoon in de woning plaatsen? Die zelf getrokken utp-kabel kunt u in de meterkast gewoon in het glasvezelmodem prikken. En de Experiabox sluit u aan op het andere eind van die kabel in de woning. 

Maar die kabel moet uiteraard wel goed zijn. Dat spreekt voor zich 😁

Reputatie 1

@Santino u heeft glasvezel zegt u. Dan kunt u de Experiabox toch gewoon in de woning plaatsen? Die zelf getrokken utp-kabel kunt u in de meterkast gewoon in het glasvezelmodem prikken. En de Experiabox sluit u aan op het andere eind van die kabel in de woning. 

Maar die kabel moet uiteraard wel goed zijn. Dat spreekt voor zich 😁

 

Bedankt voor de suggestie, maar dat gaat helaas niet werken. Er loopt ook een netwerkkabel vanuit de meterkast naar de woonkamer voor de tv-ontvanger. Daar zit een mooie aansluiting voor aan de muur.

De router heb ik in mijn kantoor / game kamer staan.