Beantwoord

Moet Harmon Kardon Citation 100 altijd herstarten als ik muziek wil afspelen

  • 16 July 2022
  • 9 reacties
  • 583 keer bekeken

Ik ervaar sinds 2 maanden het volgende. Elke keer als ik via de HK speaker cittion 100 muziek wil afspelen,moet ik de speakers opnieuw opstarten omdat de google assisten zegt: er is iets fout gedaan, probeer het later. Ik denk dat er 2 maanden geleden software is geïnstalleerd op de Experia Box v10 modem waardoor de modem na een tijd de muziek providers (spotify, tuneIn) blokkeert. Zolang ik geen miziek wil afspelen reageert google Assistent op de opdrachten ( lichten aan/uit, verwarming uit, wat is het weer voor vandaag enz enz). KPN alsjeblieft zoekt naar een oplossing. Ik heb glasvezel thuis en betaal veel voor een een goede kwaliteit. Bedankt 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Ricky d 25 July 2022, 18:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Uh ok. Beetje vreemd om KPN maar gelijk de schuld te geven omdat je eigen apparatuur vreemd doet.

Software om muziek providers te blokkeren? Waarom zou KPN dat hebben überhaupt?

De gebruiksaanwijzing van de HK al eens doorgelezen?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ricky d! Vervelend te horen dat het lastig gaat muziek af te spelen. Het kan zijn dat na een herstart of update instellingen wat in de war zijn. Maar we blokkeren geen specifieke apparatuur.

Wil je zoals @DennisA78 aangeeft eens de Citation 100 resetten

Bram het is geen aanval op KPN. Ik ben jarenlang trouwe klant van kpn en ben tevreden. Ik heb deze speakers vorig jaar juli aangeschaft en alles was oke tot 2 maanden terug. Ik heb de speakers al meerdere keer gereset en telkens toegevoegd aan google home. Echter, zonder resultaat. Elke keer opnieuw de speakers opstarten ( stekker eruit of via google home app ) is de enige manier om weer muziek te kunnen streamen (spotify of tuneIn). 

Goedemorgen@DennisA78, heb jij ideeën /tips om deze issue op te lossen. ik lees op andere fora dat men problemen ondervindt met de HK speakers sinds de herfst van vorig jaar en in een forum lees ik dat er compatibiliteitsissues waren/zijn tussen de Experia en HK speakers. Bedankt alvast voor je reactie. 

Hallo allemaal, 

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.

In de tab eco stond de functie eco al uit, maar de vinkjes op kolom '24 uur' uit stonden aan, ik heb de vinkjes uitgezet en de wijziging opgeslagen. Sinds deze wijziging blijf de build-in Chromeecast  verbonden  met de server van google.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Ricky d bedankt voor deze informatie. Ik ga aan deze kant overleggen om te zien of de vinkjes daar toch verschil maken ondanks het uit staan van de ECO functie. Als ik hier meer nieuws over heb laat ik het in dit topic weten.

Kan je van die kant nog bevestigen dat na een paar dagen de verbinding goed blijft?

@Bram_  vanavond zal ik dat laten weten.

 

Beste @Bram_ zojuist gecheckt en het werkt zoals het hoort. Dit is dus de workaround. Ik hoop dat deze workaround ook de oplssing is voor andere mensen die issues hebben met de HK speakers. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ricky d ik heb deze informatie doorgegeven aan het team dat gaat over de modem firmware. 

Ik kan niet garanderen dat ik daarover verder iets kan terugkoppelen. Als dat wel zo is laat ik dat hier weten. 

In ieder geval nogmaals erg bedankt voor deze informatie!