Beantwoord

Na installeren KPN Box 12 kan ik geen verbinding krijgen met Synology DS211

  • 12 August 2022
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Na installeren KPN Box 12 kan ik geen verbinding krijgen met mijn NAS Synology DS211.

In de web interface van de KPN Box 12 zie ik dat de NAS verbonden is via 192.168.2.29  Dit was ook in de vorige Experia 

De webinterface van de NAS is ook bereikbaar.

Maar in de verkenner wordt gemeld dat de Diskstation niet toegankelijk is.

icon

Beste antwoord door FWO 14 August 2022, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @FWO 

 

Is je PC nog wel ingesteld op Privé netwerk en niet door verwisselen modems terecht gekomen op Openbaar netwerk?

Bij de laatste krijg je geen toegang tot het lokale netwerk.

Je kan dat veranderen in de Netwerk- en internetinstellingen, daar naar Wi-Fi of Ethernet gaan (afhankelijk van hoe die PC verbinding maakt), dan klikken op de netwerkadapter en onder profiel deze op Privé zetten.

 

 

Hallo “Gesp”,
bedankt voor je reactie. Ja, hij staat op Privé. Daar kan het niet aan liggen.

 

Ik heb nog wel een Wifi-acces point van Engeninius, daar zit iets kroms in. 
De laptop is met een kabel verbonden maar toch geeft de laptop onderstaand als netwerk aan:
Dat zou toch KPN330436CenF moeten zijn?

Als de laptop niet verbonden is met de kabel komt er wel de juiste modemnaam:
 

Maar toch krijg ik geen toegang tot de NAS. Als in verkenner \\diskstation wordt getypt komt na ingeven wachtwoord, de melding:
 

Wie kan me helpen?

Reputatie 7
Badge +18

Die naam pakt Windows volgens mij van de 1ste WiFi verbinding die je ooit opzet, blijft bij mij ook op de WiFi SSID naam staan ook al verbind je daarna via een kabel.

Alleen als je in een domein zit wordt dat aangepast.

 

Je hebt geen firewall o.i.d. aanstaan in die NAS die nu de boel blokkeert omdat het netwerk veranderd is?

 

Staan er misschien nog oude referenties voor je diskstation opgeslagen in Referentiebeheer?

Kan je hier vinden: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Referentiebeheer

Na verwijderen van oude referenties moet je dan vaak uit- en weer inloggen of nog beter de pc herstarten anders werkt het vaak nog niet.

Hoe kan ik zie of de firewall aanstaat? (Windows firewall en Norton).

In Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Referentiebeheer kan ik geen refenties vinden.

Ik neem aan dat je alles al een keer uit en weer aan gezet hebt (inclusief de nas en de PC) 

 

soms is de DNS van windows in de war als er een nieuwe router is.

via de commandline kun je dat even proberen op te schonen

https://thegeekpage.com/reset-dns-settings/

 

 

Reputatie 7
Badge +18

In de NAS zelf, op b.v. een DS1517+ zit dat hier:

 

Geen idee wat je daar allemaal in kan stellen, ik gebruik dat niet omdat hij toch al achter een andere firewall zit.

Als hij bij jou ook uit staat kan dat het probleem niet zijn.

Anders ook de accountinstellingen en map toegang op die NAS nog eens nalopen, heeft het account waarmee je probeert in te loggen wel toegang tot de (mappen op de) NAS?

Beste GeSp en EAZ1964,

De firewall in de NAS stond inderdaad uit.

 

Maar ik ben eruit. Ik heb de meldingen nog eens goed doorgelezen. Met name
 

In de onderste alinea werd gezegd verbreek alle eerdere verbindingen. Nadat ik in de verkenner alle eerdere netwerkverbindingen met de NAS verbroken had, herkende de verkenner de NAS bij typen “\\Diskstation”. Nu kan ik weer de nieuwe netverbindingen maken met vituele schijven.
 

Bedankt voor het meedenken.