Beantwoord

NAS benadering vanaf extern via Box 12 naar mijn eigen Netgear router R7000

  • 3 April 2023
  • 2 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, sinds vorige week ben ik over van Ziggo naar KPN. Echter omdat mijn ziggo modem in bridge modus stond kon ik mijn Synology NAS altijd netjes vanaf extern benaderen en dat lukt nu niet meer.  

Nu las ik ergens dat het wellicht wel kan door DMZ in t schakelen, kan iemand mij aangeven of dit inderdaad het geval is en waar ik dit dan moet inschakelen (op mijn eigen R7000 router en/of Box12 KPN modem? LAN 1 poort van Box12 modem is aangesloten op de WAN poort van mijn eigen router.

Verder werkt alles naar behoren, zelfs IpTV nadat ik de IGMP Proxy van mijn router heb ingeschakeld welke standaard uit stond. KPN monteur gaf aan dat ik extra kabel moest trekken van BOX12 naar mijn TV of andere router/switch maar dat blijkt (vooralsnog) niet nodig. Bij schakelen van zenders duurt het wel 1 a 2 seconden voordat ie naar andere zender gaat, beeld blijft dan heel even stilstaan. 

Alvast voor het meedenken iig, Ben

icon

Beste antwoord door Nick83 3 April 2023, 11:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

In de KPN Box 12 zet u het ip van de 2de router in DMZ. En u zet dat ip daarin natuurlijk vast door een ip reservering in te stellen. Verder hoeft u hierop niets in te stellen. 

Reputatie 1

Ik heb het ip adres van mijn eigen router in DMZ gezet in de KPN Box 12 en het ipadres gereserveerd onder Device Info.  

Ik kan alle Synology apps weer benaderen van buitenaf, tot nog toe een tevreden KPN klant.

@Nick83 , bedankt voor je snelle reactie en advies! 👍