Netgear geeft regelmatig geen internet beschikbaar aan sinds upgrade naar Box 12

  • 8 January 2023
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb na fabrieksreset 2x uitgevoerd eindelijk mijn wachtwoord ingevoerd. Dit is overigens een standaardactie die moet worden uitgevoerd. Mijn schoonouders hebben exact hetzelfde probleem gehad. OPassword gewijzigd en heb enkele keren kunnen inloggen met dat wachtwoord en wilde nog een ding veranderen en toen werkte het niet meer… Ik heb geen wachtwoorden gewijzigd, maar het admin wachtwoord werkt vanaf moment X niet meer. 

Verder is de TV-verbinding en de internetverbindingen van andere apparaten zeer onbetrouwbaar geworden. Heb een netgear router gekoppeld als extra wifi-accesspunt en die levert regelmatig dat geen internet beschikbaar is. 

Sinds de upgrade naar de KPN Box 12 is alles vele malen slechter geworden. Ook de opnamen van de TV doen het opeens niet meer of veel storingen… bij mijn schoonouders exact hetzelfde. Ook veel hick-ups tijdens het kijken

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Erik van KPN 1 jaar geleden

De V8 is wel een modem met iets meer instelbaarheid als je er een apparaat achter hebt, @Wardaddy / @Chris K. (ik neem aan dat beide accounts van jou zijn 🙂). En met wat je beschrijft over je verbinding is het verder ook niet echt een probleem om de V8 te blijven gebruiken. Wel zou het ook gewoon moeten werken met de Box 12. Kan zijn dat er dan in de Netgear toch nog iets anders aangepast moet worden qua instellingen. Als je nog wilt testen zou je kunnen uitproberen of de problemen er ook zijn met alleen de Box 12 zonder Netgear en zonder eventuele overige apparatuur. Als het probleem dan ook voorkomt, dan kunnen we daar verder naar kijken. In dat geval wil ik je ook vragen om je forumprofiel in te vullen zodat ik hier de boel erbij kan pakken.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Chris K., welkom. Je geeft aan dat de verbinding minder stabiel is sinds je een Box 12 hebt. Kun je wat meer vertellen over je thuisnetwerk?

  • Wat had je voorheen qua modem? 
  • Wat voor soort Netgear router gebruik je?
  • Hoe zitten de verschillende apparaten op elkaar aangesloten (inclusief de tv ontvangers)?

Ecperiabox v8 met netgear r7900

Netgear is als AP gedefinieerd. DhCP werd door KPN experia geregeld.

Ook nadat ik op KPN box 12 alles heb los gekoppeld en alleen deze gebruik is continu problemen met internet die zich uitten in hickups met de tvbox van kpn. Dan is weer alles weg, dan vind hij lijst niet. Ik geef het op. Ga weer terug naar oude systeem. Kennelijk is kpn 12 gemaakt voor glasvezel, maar niet voor xdsl met 20Mb verbinding (sneller krijg ik hem niet). Overigens op experia v8 haalde ik 25mb

 

Gewisseld, alles werkt weer als vanouds ofschoon performance te laag is. Maar gelukkig kan ik dit jaar overstappen op glasvezel van Delta

Reputatie 7
Badge +30

De V8 is wel een modem met iets meer instelbaarheid als je er een apparaat achter hebt, @Wardaddy / @Chris K. (ik neem aan dat beide accounts van jou zijn 🙂). En met wat je beschrijft over je verbinding is het verder ook niet echt een probleem om de V8 te blijven gebruiken. Wel zou het ook gewoon moeten werken met de Box 12. Kan zijn dat er dan in de Netgear toch nog iets anders aangepast moet worden qua instellingen. Als je nog wilt testen zou je kunnen uitproberen of de problemen er ook zijn met alleen de Box 12 zonder Netgear en zonder eventuele overige apparatuur. Als het probleem dan ook voorkomt, dan kunnen we daar verder naar kijken. In dat geval wil ik je ook vragen om je forumprofiel in te vullen zodat ik hier de boel erbij kan pakken.