Beantwoord

Netwerk - Internet traag - alleen bekabeld

  • 21 May 2023
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Sinds een aantal dagen ervaren we zeer traag en instabiele netwerkverbindingen op onze desktops met ethernetaansluitingen. Ik heb een Experiabox v10 met 1000/1000 glasvezel. De beide desktops zijn via een Netgear 16-poorts switch gekoppeld met de Experiabox. 

Het heeft altijd goed en probleemloos gewerkt, tot een aantal dagen geleden de klachten begonnen. Aan de switch zitten meerdere devices gekoppeld die zonder problemen werken. Alleen de 2 desktops die via ethernet zijn aangesloten hebben een zeer trage en instabiele verbinding.

Tevens een drietal super-WIFI punten die probleemloos werken. Ik heb de beide desktops nu via de WIFI-punten aangesloten (met kabel achterin) en dat werkt wel (als zijnde vaste verbinding op de PC, dus aan de netwerk kaarten kan het niet liggen)

Als ik de PC’s rechtstreeks op de Experia aan sluit dan werkt het wel goed. Dat betekent dat de bekabeling ook correct functioneert.

Dan blijft de switch over….meerdere resets gedaan...helaas. Onlangs een nieuwe switch aangesloten (TP-Link SG116) maar ook dat werkt niet.

Ik heb wel een een netwerkconnectie, met internet….maar deze is zo traag dat ik niet eens een speedtest kan doen. 

Wie weet raad? Ik ben door mijn (bekende) opties heen :-(

Dank voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Nick83 21 May 2023, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Koppel alle andere apparaten eens los zodat alleen de desktop op de switch aangesloten is. Hoe werkt het dan?

Dat lijkt te werken. Ik heb nu een kabel geidentificeerd die roet in het eten gooit.

Ik heb alleen nog 1 PC die geen connectie maakt via de switch. Wel via het Supper-Wifi punt. Niet via de switch. Dan krijgt ie geen verbinding…..