Vraag

Netwerk poorten open zetten in modem

  • 2 July 2021
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

Hi, Kan iemand mij helpen. ik heb een app voor mijn zonnepanelen. Volgens de installateur moet ik poorten zoals hier onder open zetten in mijn modem. Ik kan anders geen verbinding maken met de app en kan dan mijn zonnepaneleln gevens niet aflezen. 

is er iemand die mij verder kan helpen?

dank !
Jonnie


22221
22222
443


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja ... gaan we weer. Het zoveelste topic waarbij een monteur/installateur zegt dat er poorten open gezet moeten. Het is bijna zeker weten niet nodig. Die poorten staan open. Binnen vandaan naar buiten. Buiten vandaan naar binnen toe hoeven ze niet open te staan.

Poort 443 is een hele algemene poort, word heel veel gebruikt. Veel mensen hebben deze al open staan voor een apparaat. Bijvoorbeeld voor hun NAS. Zodat ze vanaf externe locatie bij hun bestanden kunnen. En je kunt een poort maar naar 1 apparaat toe open zetten. Daarmee zou je dus een probleem hebben dan. Het is dus heel erg ongeloofwaardig dat deze voor de zonnepanelen open zou moeten staan.

Hi Nick,

Wat is dan de oplossing want ik kan ook niet inloggen in mijn modem. Password wordt niet herkend. Of modem reset geven maar wat gebeurt er dan? Kan ik dan nog wel wifi en tv kijken of help ik alle instellingen omver. Grtz Jonnie

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jonnie01, welkom! Het klopt helemaal wat Nick83 zegt. In de regel is het voldoende om je te registreren op de portal van de leverancier. Er zijn op het forum verschillende topics over dit onderwerp. Neem eens een kijkje, hopelijk lukt het daarmee!