Beantwoord

Niet alle apparaten zichtbaar op netwerk in de KPN Thuis app

  • 18 June 2023
  • 6 reacties
  • 176 keer bekeken

Goedemorgen, 

 

Heb hier een Experiabox V10 met 3 maal een Experia wifi erachter.

Als ik in de thuis app kijk naar aangesloten apparaten mis ik er gewoon een aantal ?

Ze hebben wel verbinding met het wifi netwerk want ze werken en je kunt ze benaderen.

Heb alle experia wifi's al opnieuw opgestart en laatst ook het modem.

Maar nog steeds is niet alles zichtbaar.

 

Ook als ik inlog op de webbrowser van de experia wifi en dan bij apparaten kijk klopt er niets van, op dit moment zouden er slechts 2 apparaten verbonden zijn ? Terwijl dit er gerust een stuk of 6 a 10 kunnen zijn...

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 19 June 2023, 18:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Apparaten die een poosje niets doen verdwijnen uit het overzicht. 

Ook apparaten waarop zelf een statisch ip adres staat ingesteld zullen mogelijk niet zichtbaar zijn.

Het overzicht is eigenlijk nooit compleet. Zo simpel is dat.

Het zijn oa een aantal camera's deze zijn altijd online.

Ook bijvoorbeeld CV thermostaat, TV met soundbar die nu aan staan.

Maar dus niet zichtbaar in het overzicht…

 

Dus zo simpel als dat ? Wat heb ik dan aan dat overzicht om te zien wat er verbonden is ?

Reputatie 7
Badge +24

Dat een apparaat aan staat wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk iets doet op het netwerk. Een thermostaat zit bijvoorbeeld niet de hele dag youtube filmpjes te kijken ofzo. Dat ding staat wel aan, maar doet eigenlijk niks.

Die camera's weet ik niet. Worden de beelden op een online server opgeslagen ofzo?

Oké, maar als ik nu tv kijk op de tv 3de etage via de itv app en de tv is niet zichtbaar ? 

 

En idd de camera's hebben cloud opslag, 1 zie ik er de ander is voor het laatst gezien vanmorgen en de 3de zie ik nergens terug.

 

De chromcast welke vanmiddag is gebruikt met netflix streamen, is voor het laatst eergisteren gezien ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ArjanD300!
Dit is een bekend issue maar ik heb er helaas voorlopig nog geen oplossing voor. 

Loop je ook ergens tegenaan met je apparaten of gaat het er je vooral om dat je kan zien wat er verbonden is?

Hoi @Thomas, nee alles werkt wel zoals je zou verwachten.

Maar vond het idd vreemd dat er apparaten weg waren.

Ik keek ernaar ivm wie wel of niet online is of is geweest, en toen viel het me op.