Beantwoord

Niet goed werkende Experia Box V9, wegvallend bekabeld internet

  • 2 February 2021
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al jaren dezelfde Experia Box (V9) en ik ervaar de laatste tijd veel problemen. Na alles geprobeerd te hebben (inclusief alle op de KPN-website vermelde tips & tricks) krijg ik het Wifi signaal niet optimaal. Het grootste probleem is dat nu ook het bekabelde internet regelmatig spontaan uitvalt. U zult begrijpen dat dit in een tijd dat wij vanuit huis moeten werken niet erg fijn is.

Ik zou het fijn vinden als ik na al die jaren dat ik trouw abonnee ben, een keertje een nieuwe Experia Box zou mogen ontvangen die bovendien beschikt over dual-band wifi, dit om ook het eerste probleem te tackelen.

 

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

icon

Beste antwoord door FransT13 9 February 2021, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FransT13, welkom op het forum.
De V9 is een modem die nog prima zou moeten werken. Ik kan deze ook niet om laten ruilen tenzij deze aantoonbaar defect is. Ik kan me wel voorstellen dat je graag 5ghz wilt naast je 2,4gzh. Daar is gelukkig een oplossing voor. Als je ergens in huis onder de 20Mbit/s blijft biedt onze online wifimanager je wifiversterkers aan. Deze hebben 2,4ghzh en 5ghz, daarnaast zetten ze het wifi van je experiabox toch uit dus maakt het eigenlijk ook niet echt uit welke je hebt. (behalve als je de V10a hebt).

Je noemt dat de bekabelde verbinding ook wegvalt, dat kan duiden op een probleem met de aansluiting. Als je wilt kijk ik natuurlijk graag even mee. 
Wat voor kabel heb je tussen je KPN aansluiting en experiabox zitten?
Hoe heb je je netwerk verder ingericht? Gebruik je ook nog andere switches,routers of versterkers? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

Ik heb dit gelukkig al weten te regelen met de klantenservice van KPN. Ik krijg vandaag een nieuw modem want na online testen door de KPN medewerkers bleek dat mijn modem inderdaad regelmatig uitviel. Bedankt voor jouw bedenken in ieder geval.