Beantwoord

Nieuwe apparatuur, oude firmware

  • 28 March 2024
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Onlangs zijn we overstapt van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo stond de wifi van het modemrouter uit en verzorgden vijf TP-Link Decos onze wifi-dekking. Nu heb ik van KPN een V12 box ontvangen en heb ik vier SuperWifi2’s gekocht. De V12 zou immers meedraaien in de mesh, begreep ik van KPN. Na alles geïnstalleerd te hebben bleek de nieuwe hardware te zijn voorzien van oude software: de V12 F5358 draait op SGEJ1000060E en de SuperWifi’s op 2.00.23. Hierdoor kan ik niet m’n eigen ip-range kiezen, de status van de accespoints inzien, de ledlampjes dimmen, etc. Nu lees ik dat KPN reeds enkele jaren bezig is met het updaten, ik zal dus geduld moeten hebben. Drie SW’s zijn bedraad aangesloten, de vierde draadloos. Nu mijn vraag: wordt de draadloze SW ook meegenomen in de updates of werkt dit alleen voor de bedrade apparatuur?

icon

Beste antwoord door Nick83 28 March 2024, 17:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Alle SuperWiFi's worden natuurlijk gewoon geüpdate, ook de draadloze. 

Dag Nick,

Dat klinkt goed! 👍🏻 Nu lees ik dat alleen SW’s die gekoppeld zijn aan een reeds geüpdatet modem hangen worden ge-update en dat alleen modems zonder SW’s worden geüpdatet. Ik kom dus überhaupt nooit in aanmerking?

Reputatie 7
Badge +24

Nu misschien nog niet, later wel. 

@Erik van KPN, kun je een indicatie geven van ‘vrij snel’? Mijn modem is als nieuwe klant nu enkele weken actief, maar ik heb nog geen berichtje ontvangen omtrent een update (nog steeds SGEJ1000060E). Daarnaast blijft één SuperWifi hangen op versie 2.00.26 terwijl de andere drie netjes zijn geüpdatet naar 3.00.31. Ik lees dat er zo’n 9 á 10.000 nieuwe KPN aansluitingen in de week plaatsvinden, dus vraag me sterk af wanneer ik aan de beurt zal zijn. Ik lees in alle topics ‘wacht af’, maar dat vind ik echt een dooddoener in deze…

 

Admin: verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7
Badge +30

We doen nu ook voorzichtig aan huishoudmigraties. Dat wil zeggen klanten die Box 12 hebben i.c.m. SuperWifi 2. Kan zijn dat jij nog niet aan de beurt bent omdat die ene blijft hangen op 2.00.26. Want er kan niet vanaf die versie geüpdatet worden naar de nieuwe Software. Wil je die ene SuperWifi resetten en bekabeld aansluiten op je Box 12? Hopelijk pakt hij dan wel de update. Laat hem sowieso een half uur bekabeld aangesloten. 

Gistermiddag de SW bekabeld aangesloten en diverse malen gereset. Geen update. Vervolgens uitgewisseld met een andere SW waardoor hij nu permanent bekabeld is aangesloten (en die andere draadloos). Ook vanochtend nog geen update. Tevens gister een restart van het modem gedaan, maakte geen verschil. Wordt de 2.00.26 nog actief geüpdatet of moet deze worden gepusht? Als ik zelf nog iets kan proberen hoor ik het graag…

Reputatie 7
Badge +17

Super dat je dit allemaal gedaan hebt! Het wordt actief geüpdatet dus je krijgt hem vanzelf. Ze kijken het over het algemeen eens in de week na, dus houd het komende week in de gaten. 🙂

Reageer