Beantwoord

Octa alarmmelder accepteert regelmatig cijfercode niet

  • 11 March 2022
  • 8 reacties
  • 59 keer bekeken

ik heb een octa alarmmelder die belt mijn als ik een storing heb en dan kan ik met een cijfercode de melding afmelden en de ene keer lukt dat wel maar er zijn ook veel keren dat ie die code niet accepteer.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 March 2022, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hij belt u op uw mobiel? Het betreft een mobiel abonnement van KPN? 

Hoe zit de alarmmelder verbonden? Met de telefoonpoort van de Experiabox of KPN Box? Er zijn geen andere toestellen aangesloten? 

de alarm melder zit verbonden aan een gsm module die ook met een kpn nummer uit belt naar mijn mobile nummer ook van kpn.

Reputatie 7
Badge +20

En wat hoor je, zie je als je de code wilt invoeren en het werkt niet? Ik probeer een beetje te begrijpen hoe dit werkt. Wellicht kunnen we dan uitzoeken waar het probleem zit? Want heb je dit ook al bij de leverancier gemeld? Komt dit vaker voor?

de alarmmelder spreek een vooraf ingesproken teks/ alarm soort af. en ik kan dan door middel van een 4 cijfirige code op mijn mobiel de storing afmelden en als dit gebeurt is hangt de alarmmelder op.

maar krijg ik hem niet afgemeld met die code dan blijft de alarm melder die boodschap maar herhalen.

en dan soms lukt het na 5 keer de code te hebben ingetikt als nog maar vaak niet en dan gaat ie naar de volgende melder in de alarm lijst en die lukt het dan wel maar komt ook voor dat het die dan ook niet lukt om hem af te melden.

ik denk ongeveer van de 10 alarmmeldingen die ik krijg komt het 5 keer voor dat het niet lukt om hem af te melden.

Reputatie 7
Badge +20

Het komt dus niet goed door. Ik vermoed dat je het zakelijk gebruikt. Nu is het zo dat er wat in de techniek veranderd is. Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft. 

Want werken de simkaartjes wel goed in een toestel?

ik heb inderdaad een kpn zakelijke abonnement voor mijn mobiele telefoons,

en voor zover ik weet werken de sim kaarten goed wand ik kan gewoon bellen en gebeld worden internetten dus vermoed dat hier  niets mis mee is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik vermoed dat het met de techniek te maken heeft die veranderd is. Wil je hier meer informatie over is het handiger om je vraag eens op het Zakelijk Forum te stellen of even te bellen met 0800-0403. Mijn collega kan je hier beter in adviseren dan ik, zij weten alles over de zakelijke producten. Dit is het consumentenforum namelijk. 

oke bedankt dan ga ik hun even benaderen met mijn vraag.