Beantwoord

onbekende entries in Port Forwarding lijst

  • 9 April 2021
  • 10 reacties
  • 467 keer bekeken

In mijn ExperiaBox staan 2 entries in de Port Forwarding lijst:

  • HDM_CR_507E5D_J446164691
  • HDM_CR_507E5D_J345122160

Geen idee waar die vandaan komen en waar die voor gebruikt worden.

  1. Waar zijn die voor?
  2. Kunnen die weg?

Alvast dank voor het juiste antwoord.

icon

Beste antwoord door Bart_2020 9 April 2021, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Hans.K ,

 

Dat zijn regels voor KPN apparaten zoals Tv ontvangers en WiFi AP's.

 

Ter info:

Groet Bart

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij alleen van tv ontvangers, niet van andere apparaten. 

Reputatie 7

Volgens mij alleen van tv ontvangers, niet van andere apparaten. 

Ook voor de DVSsen, Experia WiFi's, "super"WiFi's en zelfs de oude vertrouwde KPN WiFi "versterkers" worden dergelijke port-forwardings gemaakt.

In dit geval betreft het twee HMB2260's.

 

Ze kunnen weg maar dat heeft weinig zin, ze komen ook vanzelf weer terug.

Dank voor jullie antwoorden!

Wel grappig, een staat er te wijzen naar een Chromecast en de andere naar een onbekend apparaat!?

En voor geen van beide is het veld “Appnaam” ingevuld!?

Reputatie 7
Badge +24

Ok... Dat wist ik niet. Dvs-en zelfs? Wat moet KPN daarmee? Die zijn niet eens van KPN zelf... 🙄

Reputatie 7
Badge +10

Wel grappig, een staat er te wijzen naar een Chromecast…..

Dat vind ik toch wel kwalijk dat KPN zich op die wijze bemoeit met apparaten niet van KPN.
Nu verwacht ik niet dat het gegeven poortnummer op zichzelf iets kan / of zou doen met die Chromecast, maar in principe wordt wel gelegenheid geboden het op andere wijze in te zetten.

Reputatie 7

Ok... Dat wist ik niet. Dvs-en zelfs? Wat moet KPN daarmee? Die zijn niet eens van KPN zelf... 🙄

Inderdaad, zelfs de DVSsen, ook die willen ze op afstand kunnen beheren.

 

Wel grappig, een staat er te wijzen naar een Chromecast en de andere naar een onbekend apparaat!?

En dat is nu precies de makke van die hele opzet van KPN. De LAN IP adressen van de aangesloten apparaten worden centraal vastgelegd alsof ze nooit zullen wijzigen. De port-forwardings worden dan vanuit centraal naar de Experia/KPN Box gepusht en ja, dan kan het zijn dat er ondertussen een heel ander apparaat op dat IP adres zit en dan werkt het dus niet meer.

Overigens verwacht ik dat KPN een andere methode zal gaan implementeren om apparaten op afstand te kunnen beheren.

Wat gebeurt er als de de port forwardings

  • HDM_CR_507E5D_J446164691
  • HDM_CR_507E5D_J345122160

Verwijder?

Reputatie 7

Wat gebeurt er als de de port forwardings

  • HDM_CR_507E5D_J446164691
  • HDM_CR_507E5D_J345122160

Verwijder?

Dan komen ze vanzelf weer een keer terug. Alles blijft gewoon werken.

Reputatie 7
Badge +24

Hier alleen portforwardings van de tv ontvangers. Maar ja... ik heb de rest achter de 2de router zitten, en daarin kan KPN geen forwarding maken 😄