Beantwoord

Open VPN opzetten i.c.m. Experiabox V10A

  • 8 June 2020
  • 11 reacties
  • 617 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

 

ik wil op mijn Asus RT-AC68U  de Open VPN functionaliteit activeren.

De router is verbonden via haar WAN-poort met de LAN-poort van de Experiabox V10B.

Ik heb het IP Adres van de router opgenomen (192.168.2.199) in de DMZ van de Experiabox.

Ik heb in mijn router de server poort op 1194 UDP gezet, interface type TAP.

Vervolgens een certificaat file gegenereerd en gewhatsappt naar mijn Apple iPhone, email werkte niet.

File geedit en  prive IP Adres vervangen door publieke IP Adres.

OpenVPN opgestart op m'n telefoon, OVPN werkt als ik op mijn eigen wifi zit maar niet als ik vervolgens via 4G opstart. Wat doe ik verkeerd en hoe  kan ik dat corrigeren?

Alvast bedankt!

 

Gr Raoul

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Raij 16 June 2020, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Bij welke provider is jouw mobiele abonnement ondergebracht?

Welke APN heb je ingesteld staan op jouw iPhone?

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je het publieke adres bij de router invoeren. En dan de ovpn file genereren.

Reputatie 1

dank jullie wel voor de reacties.

 

Provider is KPN 

APN is internet.

 

volgens de deskundigen moet je het ovpn file uit de router genereren en dan editen.
Bij mijn weten kan het niet andersom.

 

 

Reputatie 7

Zou jij de VPN verbinding eens vanaf een ander wifi netwerk (buren, werk) kunnen testen?

Wellicht lastig in deze coronatijd maar toch wel een interessante test.

Als de VPN dan wel werkt dan kunnen we het 4G netwerk van KPN aanwijzen als oorzaak van het probleem.

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik ook OpenVPN vanaf mn foon over 4G naar mn 2de router, en dat werkt prima.

Topicstarter gebruikt toch niet toevallig Sneller Internet Buitengebied? 

Reputatie 1

Nee ik heb een hussel abonnement, geen buitengebied.

ik ga de test doen dank voor de tip.

Reputatie 1

Het werkt dank je voor de tip! 

Weet iemand nog of er een port forwarding mogelijkheid op de 10B experiabox zit?

 

Reputatie 7

Het werkt dank je voor de tip! 

Weet iemand nog of er een port forwarding mogelijkheid op de 10B experiabox zit?

Er bestaat geen 10B Experia Box. Er is een V10 (zonder a) en een V10a maar geen 10B.

Dat maakt ook niet uit want je zou eigenlijk geen port-forwarding moeten gebruiken om jouw eigen 2e router te ontsluiten. Een 2e router is nu typisch een apparaat dat je op de Experia Box als DMZ Host instelt en daarmee zijn er geen port-forwardings meer nodig.

Reputatie 1

Ok helder dank je, had ik ergens gelezen. Het is idd een 10a.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Raij, welkom op het forum! Fijn dat het inmiddels werkt! 
Wat was nou precies de oplossing?

Reputatie 1

Het werkte al, mijn testopstelling was niet goed, ik testte met mijn mobiel maar kennelijk reageert WiFi anders dan 4G.