Vraag

Oplossing gezocht voor wegvallende wifi verbinding

  • 23 November 2021
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo mensen,

 

Na installatie is mijn thuisnetwerk erg slecht.

Alles op de juiste manier aangesloten in de meterkast, internet op de computer (bekabeld LAN) is momenteel wel stabiel. 

 

Dan gaan we naar de slaapkamer, indien ik op mijn tablet of telefoon (samsung nieuwste) een video probeer te kijken via Youtube dan gaat het draadloos netwerk er uit icoontje van wifi verdwijnt en begint te knipperen. Na het knipperen is het icoontje helemaal weg, de boel word dan weer opnieuw gestart en de verbinding is terug. Dit gebeurt meerdere malen onder het HD video kijken.

Als ik nog geen eens HD video’s kan bekijken op mijn computer of tablet/ telefoon, wat is dit dan voor verbinding?  

Ook als ik de klantenservice probeer te bereiken via de chat dan word er beterschap belooft maar niet gezorgd voor een oplossing. Ik krijg steeds hetzelfde te horen zoals de volgende standaard zinnen: 

Heeft u de wifi manager al gebruikt? Zitten de stekkers er goed in? Of ze vertellen me dat ze wat aan het proberen zijn en dat duurt dan 3 min en dan valt de verbinding weg.


Wanneer de verbinding wegvalt valt ook de chat weg en kan ik hem niet meer hervatten met dezelfde contact persoon. Daarna ga ik opnieuw in de chat en zijn er 25 wachtende voor me (zoals elke dag).

 

Ik haak dan af en probeer het andere dag weer, dan is het hetzelfde verhaal.

 

De reden dat ik bij KPN ben gegaan is de tablet van microsoft. Maar ik heb er spijt van, en wou dat ik nooit over was gestapt. 

 

Ik heb ouders met een andere modem dan ik, en die hebben er zelfs een 4G modem bij gekregen met een sim kaart. Ik snap er niks meer van, wanneer krijg ik een andere modem? Deze is echt niet goed hoor, en kan bij het grof vuil. 

 

Ik wens dat dit opgelost gaat worden z.s.m en dat ik weer een verbinding krijg die uitstekend functioneert.

 

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen beste u kunt gratis bellen 0800 0402 kpn. Die zal het wel oplossen voor u j Schoonebeek 🙂👍

Bellen met KPN betreft persoonlijk contact, dat is fijn. Laat duidelijk zijn dat WIFI nooit gegarandeerd kan worden. Wat u bedraad meet moet goed zijn. Mochten er WIFI problemen zijn, dan kunnen medewerkers voorstellen doen om apparatuur al dan niet met korting aan te schaffen of tips geven om in de router het nodige aan te passen.

Op het forum zijn er klanten (met ervaring) die u ook graag willen helpen om de wifi zo goed mogelijk in te stellen. Mocht er toch echt iets mis zijn en we komen er met elkaar niet uit, dan springen medewerkers op dit forum bij en kan er eventueel een monteur ingezet worden.

Vooral op een 1e verdieping kan wifi slecht worden. door beton of door de hoeveelheid apparatuur die uzelf of de buren hebben. Heeft u de wifimanager al een keer geprobeerd? wij stellen deze vraag en zouden het fijn vinden om te horen wat die adviseerd.

 

Ik heb zelf geinvesteerd in een mesh systeem. andere laten kabels trekken… goed wifi is helaas niet te garanderen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JSchoonbeek en welkom hier op het Forum :)

 

Allereerst vind ik het ontzettend jammer om te lezen dat je spijt hebt van je overstap naar KPN. Uiteindelijk zou ook bij jou de Wi-Fi goed moeten werken en hopelijk wil je het nog een kans geven. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, wil ik graag je verbinding eens doormeten. Dat zegt niet zoveel over je Wi-Fi maar ik wil wel graag zeker weten dat het signaal goed binnenkomt op je Experia Box. Zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Laten we vanuit daar dan verder gaan kijken wat er nodig is.

 

Verder legt @Jeroen Ruiter het ook goed uit. KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van je Wi-Fi alleen hebben we als provider niet overal invloed op. Hiermee bedoel ik eigenlijk je omgevingsfactoren zoals de bouw van je woning, eventuele isolatie, andere Wi-Fi netwerken in de omgeving, dimmers, muren, plafonds, magnetrons, vloerverwarming etc. etc. Allemaal zaken die het Wi-Fi signaal kunnen verstoren waar je provider dus geen enkele invloed op heeft. Voor wat meer context is dit artikel wellicht interessant om eens door te nemen.

 

Tot slot geef je aan dat je ouders een heel ander type modem hebben met daarin een simkaart; dat kan, dan maken ze gebruik van Sneller Internet Buitengebied. Op sommige adressen (vaak dus in buitengebieden) kunnen we maar een zeer beperkte snelheid leveren via de (koper)kabel. Dat komt omdat de afstand tussen onze wijkcentrale en de desbetreffende woningen erg groot is en dit is bepalend voor de bandbreedte die we kunnen leveren (tenzij iemand is aangesloten op glasvezel, dan gaat deze vlieger niet op). 

 

Ik hoor in ieder geval graag weer van je!