Beantwoord

Orbi router aansluiten op Experia box in combi met TV middels UTP splitter of switch box

  • 3 August 2020
  • 10 reacties
  • 1904 keer bekeken

Ik woon in een groot huis. Experia box staat beneden in de meterkast en Orbi RBK50 router staat (bekabeld) 2 verdiepingen hoger. Internet/wifi aansluiten ging prima met Orbi router achter de Experiabox, maar TV werkt niet via de Orbi router (wel als ik de kabel vanuit de Experibox in de meterkast in het TV boxje stop). Ik lees wel wat oplossingen hier, maar wil mijn Orbi router graag blijven benutten en niet op AP modus zetten om tv te krijgen.

Iemand ooit geprobeerd om de UTP kabel te splitten voor hij de Orbi router ingaat? En heb je dan een simpele (Gigabit) UTP kabelsplitter nodig of een Gigabit Network Switch? (zonder verlies van internet snelheid natuurlijk)

icon

Beste antwoord door Marcel_Damen 12 August 2020, 12:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Deze https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129 heeft u dan nodig.

Dank voor je snelle reactie. Werk dit (voor 1/10 van de prijs) net zo goed? Of heb je perse een switchbox nodig?

 

https://www.bol.com/nl/p/valueline-rj45-2x-rj45-splitter-geschikt-voor-telefoonlijn/9200000037978447/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXygs1BKQAaTPlplovrJamwAAAT8%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D5%26itm_id%3D9200000037978447&bltgh=mDMnfBSAkixmaZypFpRAMQ.1_8_9.14.ProductImage

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat ding heb je niets aan. Lees de reacties ook eens na. Er staan een paar korte reacties tussen met score 5 sterren, die waarschijnlijk fake zijn. En een paar langere reacties...

Oke, wederom bedankt voor het snelle antwoord. :relaxed: 

Reputatie 7

Hoi @Marcel_Damen, welkom bij ons op het forum. Nick heeft je vraag zo te zien al kunnen beantwoorden. Is het daarmee gelukt om de Orbi router aan te sluiten?

Ik heb uiteindelijk een switch box gekocht die ik tussen de KPN Experia en de Orbi router heb aangesloten. Vanuit de switchbox gaat 1 kabel de tv in en 1 de router in. Zo heb ik nu perfect tv en internet via de Orbi router. 

Dit zal vast niet een oplossing voor iedereen zijn, maar voor mij was zo het probleem van aansluiting in combi met een Orbi router opgelost. 

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is @Marcel_Damen. Het zal mogelijk inderdaad niet voor iedereen de oplossing zijn, maar voor jou is het wel de werkende oplossing. Het kan zijn dat anderen er ook mee op weg worden geholpen, zodat zij ook een oplossing vinden :slight_smile:

Mochten we hier nog iets voor je kunnen doen, je weet ons te vinden.

Reputatie 7

Het zal mogelijk inderdaad niet voor iedereen de oplossing zijn, maar voor jou is het wel de werkende oplossing.

Toch is dit de oplossing voor het aansluiten van zowel een eigen router achter de Experia Box als een TV ontvanger in het geval het niet mogelijk is om voor beide apparaten een aparte netwerkkabel te gebruiken.

Gebruik echter wel een switch die IGMP snooping ondersteunt.

Goedenavond,

 

Ondanks dat dit bericht al een tijd geleden is geplaatst wil ik toch een poging wagen om hier mijn vraag beantwoord te krijgen.

Wij zijn recentelijk verhuisd en hebben de Experia box in de meterkast in de gang met daarbij een Orbi router. Nu willen wij de interactieve TV ook op zo’n manier hierop aansluiten dat er geen kabel vanaf de meterkast naar het interactieve TV kastje hoeft te worden getrokken. Wij hebben hiervoor een Netgear switch gekocht maar dit lijkt niet de oplossing te zijn.

Nu vragen wij ons af het uberhaupt mogelijk is om dit zonder bekabeling te doen of dat er alsnog een kabel via de switch naar de TV moet.

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @Cindy1988! Je zult altijd een kabel naar de tv ontvanger moeten hebben, deze is niet draadloos aan te sluiten. Dat kan dan een kabel zijn rechtstreeks van de tv ontvanger naar de Experia Box. Of een kabel van de tv ontvanger naar de Netgear switch, waarbij de switch dan verbonden is met de Experia Box.

Als een kabel naar EB of switch niet goed te doen is, dan kun je ook nog een homeplug set gebruiken. Daarbij leid je het signaal via het stroomnetwerk door middel van adapters in het stopcontact. Je hebt dan alleen korte kabeltjes nodig van tv ontvanger naar ene adapter en van de tweede adapter naar de Experia Box/switch. Wij verkopen deze set, maar je kunt zo ook van andere merken krijgen. Let er wel op: dit werkt over het algemeen prima, maar als je stroomnetwerk erg oud is, of je hebt heel veel elektrische apparaten in gebruik, dan kan er wel verstoring optreden.

 

Voor de volledigheid: zorg dat de Netgear switch er een is waarbij het typenummer eindigt op E, dit geeft aan dat hij IGMP snooping ondersteunt.