Vraag

Over 4G geen verbinding met Imou live app

  • 30 December 2023
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik heb een probleempje met mijn Imou live app, mogelijk kan iemand mij helpen.

 

Ik heb een Dahua camera gekoppeld aan mijn Imou live app via WiFi.

Indien ik met mijn Iphone in een WiFi gebied ben, thuis of ergens anders, dan heb ik een goede verbinding en heb ik goed beeld.

Maar verlaat ik het wifi gebied en gaat mijn Iphone over op 4G dan krijg ik geen verbinding meer met de camera.

Ik heb op mijn Iphone alle toestemming aan de app gegeven.

 


7 reacties

Badge

Hoi John,

Het is juist dat je de app toestemming hebt gegeven zodat deze over G4 kan afspelen. Dat is in deze zeker een ‘must’.

Alhoewel ik twijfel over mijn antwoord -omdat je aangeeft dat hij over meerdere WiFi gebied en ook buiten je eigen netwerk wel connectie kan maken en ook goed beeld geeft- geeft ik toch mijn eerste idee toen ik je bericht las.

Het kan zijn dat je nu de Dahua camera op je (persoonlijke) WiFi netwerk hebt aangemeld i.p.v. op het Guest netwerk waardoor er mogelijk door extra beveiliging geen toegang tot de Dahua camera krijgt.

Beste Ty-Rap,

De app heeft inderdaad toestemming om 4G  te gebruiken.

Ook het toewijzen van de camera aan het gast WiFi geeft geen resultaat.

Dus ik hoop dat er nog goede nieuwe ideeën komen.

Je moet zorgen dat je telefoon thuis verbinding heeft met je hoofdnetwerk, dus géén gastnetwerk.

Daarna ga je via de betreffende app verbinding maken met je camera.

Als je een modem hebt die geen apart 2.4- en 5.0-netwerk heeft, activeer dan de extra-wifi, geef de 2,4-band een duidelijke naam en verbindt via de app je camera daar mee @john48 

 

 

De Dahua camera  werkt inderdaad alleen op 2.4 netwerk.

Ik heb een V10 experiabox die geen apart 2.4 netwerk heeft.

Hoe activeer ik het extra-wifi netwerk? Ik zie alleen maar een gastnetwerk en daar kan ik 2.4 en 5.0 zo te zien niet scheiden.

Wat ik niet begrijp is dat ik diverse andere apparatuur heb met een eigen app zoals een Bosch camera, een TuYa deurbel en Tado verwarmings app die allemaal wel goed werken op 4G

Graag advies, waarvoor dank alvast.

 

Bij een V10 geeft je de 2.4-band een andere wifi-naam en wachtwoord en dan op toepassen klikken, dan mioet je kunnen verbinden zoals ik eerder beschreef @john48 

Indien ik de 2.4 band een andere naam geef dan vallen ook andere apps uit die van 2.4 gebruik maken.

Het vreemde is ook dat hij het in het verleden gewoon gedaan heeft, ik weet alleen niet wanneer hij niet meer op 4G werkte omdat ik dat niet zo vaak gebruik.

Het is logisch dat andere apps opnieuw ingesteld moeten worden bij het wijzigen van de 2.4-band @john48 , want die hebben nog de oude wifinaam in hun geheugen zitten.

 

Reageer