Overstap van Zyxell naar Experiabox

  • 28 September 2020
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik moet noodgedwongen overstappen van mijn Zyxell modem naar de Experiabox .

Nou draaien er meerdere wifi camera's via het Zyxell modem die ik in de Experiabox niet aan de gang krijg omdat de instelmogelijkheden op deze box beperkt zijnĀ  , bestaat er een mogelijkheid om deze camera's toch werkend te krijgen via wifi en van buitenaf door wellicht eerst de Experiabox aan te sluiten en dan het Zyxell modem als router te gebruiken over de Experiabox ?

Indien dit mogelijk is hoe moet ik dan beide modems (Zyxell en Experiabox ) instellen .

Bij voorbaat mijn hartelijke dank als iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen !!

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke instellingen mist u op de Experiabox? Wat is het type nr van die Zyxel?

Hallo @Jack13Ā als je een nieuw modem ontvangen hebt, dien je de oude weer terug te sturen, bruikleenprincipe, dus die oude kun je niet meer gebruiken.

Ā 

Hallo Nick ,

Het Zyxell modem is de P-2812HNU-F1

Op de Experiabox mis ik de handmatige Port Forwarding instellingen bij NAT.

Ik ben een totale leek dus misschien zie ik iets over het hoofd , de instellingen in het Zyxell modem zijn jaren geleden gedaan door een vriend die helaas is overleden .

Ik las op het forum dat je de Experiabox als Bridge in kan stellen en dan het Zyxell modem er achter als router ?

Als dit mogelijk is hoe moet ik dat dan instellen zodat ik mijn camera's weer kan bekijken via mijn telefoon zoals nu het geval is ?Ā 

Hallo Jan ,

Hoewel je totaal geen antwoord geeft op mijn vraag maar als wijsgeer denkt te moeten reageren op mijn post met niet relevante informatie .

Modem (Experiabox) is jaren geleden al opgestuurd en ik mocht de nu meer dan 15 jaar oude Zyxell i.v.m de camera's gewoon houden van Telfort daar dit modem anders vernietigd zou worden .

Ā 

Reputatie 2

Ik heb mijn ip-cams op mijn gasten wifi verbonden. Die staat standaard uit en moet je aan zetten in de router. Voor gasten wifi kun ssid en wachtwoord veranderen naar eigen keuze.

Hallo Jan ,

Hoewel je totaal geen antwoord geeft op mijn vraag maar als wijsgeer denkt te moeten reageren op mijn post met niet relevante informatie .

Modem (Experiabox) is jaren geleden al opgestuurd en ik mocht de nu meer dan 15 jaar oude Zyxell i.v.m de camera's gewoon houden van Telfort daar dit modem anders vernietigd zou worden .

Ā 

Hallo @Jack13Ā , dat kan ook gebeuren, als KPN niet specifiek om retour vraagt mag je hem ook houden en zelf afvoeren. Maar 2 KPN-modems achter elkaar gaat niet werken.

Succes.

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Maar 2 KPN-modems achter elkaar gaat niet werken.

Ik dacht dat die Zyxel misschien een eigen modem was. Maar blijkt nu van Telfort te zijn. Hij zal denk ik ook niet kunnen functioneren achter de Experiabox / KPN Box.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick ,

Het Zyxell modem is de P-2812HNU-F1

Op de Experiabox mis ik de handmatige Port Forwarding instellingen bij NAT.

Dat is zeker wel mogenlijk bij de Experiabox. Welke Experiabox heeft u?

Ik ben een totale leek dus misschien zie ik iets over het hoofd , de instellingen in het Zyxell modem zijn jaren geleden gedaan door een vriend die helaas is overleden .

Kunt u inloggen op de Zyxel en schermadrukken maken van de instellingen?Ā 

Ik las op het forum dat je de Experiabox als Bridge in kan stellen

Nee, dat kan niet. Dat heeft u verkeerd gelezen.

en dan het Zyxell modem er achter als router ?

Je kunt een 2de router achter de Experiabox hangen, maar of dat met de Zyxel lukt, dat weet ik niet.

Als dit mogelijk is hoe moet ik dat dan instellen zodat ik mijn camera's weer kan bekijken via mijn telefoon zoals nu het geval is ?Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Jan ,

Hoewel je totaal geen antwoord geeft op mijn vraag maar als wijsgeer denkt te moeten reageren op mijn post met niet relevante informatie .

Modem (Experiabox) is jaren geleden al opgestuurd en ik mocht de nu meer dan 15 jaar oude Zyxell i.v.m de camera's gewoon houden van Telfort daar dit modem anders vernietigd zou worden .

Ā 

Die Zyxel is dus nu al zowat richting de 20 jaar? Wil je die nog wel blijven gebruiken? šŸ¤”

Hallo Nick , helemaal over je bericht heen gekeken.

De Experiabox is de : Experiabox v 10.

Hoop dat je me verder kan helpen .