Beantwoord

Overzicht aangesloten apparaten in homescreen KPN Box 12

  • 21 October 2021
  • 2 reacties
  • 157 keer bekeken

Op één van de poorten van Box 12 heb ik een D-link router aangesloten als Access Point.

Indien apparaten een Wifi verbinding opbouwen via het Access Point, wordt het betreffende apparaat in de home screen van  Box 12 weergegeven in de kolom Ethernet en niet in de kolom Wi-FI.

Hoe kan dat.

Voorheen maakte ik gebruik van een Ziggo modem. Daar werden alle WI-Fi apparaten in de desbetreffende overzichten juist weergegeven.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 21 October 2021, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Op één van de poorten van Box 12 heb ik een D-link router aangesloten als Access Point.

Indien apparaten een Wifi verbinding opbouwen via het Access Point, wordt het betreffende apparaat in de home screen van  Box 12 weergegeven in de kolom Ethernet en niet in de kolom Wi-FI.

Dat klopt. De verbinding met die apparaten komt op de KPN Box over de kabel binnen. Dus worden ze weer gegeven als bekabeld aangesloten apparaten. 

Als de apparaten via WiFi verbonden zijn met de D-link, dan heeft de KPN Box daar helemaal geen weet van. Die box is niet helderziend ofzo. De verbinding komt vanaf de D-link over de kabel binnen. Dus weet die niet beter dan dat het bekabeld aangesloten apparaten zijn.

Hoe dat bij Ziggo geregeld was weet ik niet. 

Nick83, dank voor je snelle reactie.