Vraag

P1monitor benaderen buitenshuis

  • 18 September 2021
  • 4 reacties
  • 529 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Op deze pagina https://www.ztatz.nl/p1-monitor-internet-api/ staat uitgelegd hoe je de V10a moet instellen om te portforwarden.

zelf heb ik de V10 dus gaat ongeveer hetzelfde. 
-Mijn rpi met p1monitor is op wifi aangesloten en heeft een vast ip adres. 

-Ik heb een portforwarding gemaakt op dat ip adres met tcp  en de poorten 80 en 443 opengezet zoals in de uitleg staat.

-duckdns is werkend .

Toch krijg ik hem niet benaderd. Volgens mij is het 254 adres niet het juiste dns adres toch

plaatje is niet van mijzelf maar uit de omschrijving. Ik heb hem momenteel ingevuld als vast ip adres op het plaatje maar dan met mijn eigen wlan adres.


Ik krijg nl dit als uitkomst:


kan het een dns probleem zijn? En waar pas ik dat aan?

Ps: de zwartgelakte domeinnaam is die van duckdns en niet van kpn

gr Maurice


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

DNS, of in ieder geval 192.168.2.254, heeft hier niets mee te maken. Kunt u een schermafdruk plaatsen van de instellingen in de Experiabox? 

Op de website van duckdns heeft u een ip adres ingevuld? Het WAN adres dus? Dat begint niet met "192.168.2.".

Reputatie 3
Badge

DNS, of in ieder geval 192.168.2.254, heeft hier niets mee te maken. Kunt u een schermafdruk plaatsen van de instellingen in de Experiabox? 

Op de website van duckdns heeft u een ip adres ingevuld? Het WAN adres dus? Dat begint niet met "192.168.2.".


klopt Het WANadres beginnend met 8……… staat daar ingevuld

 

ik weet niet welke instellingen u wilt zien?

zo heb ik de forwarding ingesteld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Die port forwarding ziet er goed uit. Op 192.2.168.6 is de monitor bereikbaar als je thuis bent?

Als je het WAN ip in de adresbalk probeert, dan lukt het niet? Ook niet via 4G?

Reputatie 3
Badge

Die port forwarding ziet er goed uit. Op 192.2.168.6 is de monitor bereikbaar als je thuis bent?

Als je het WAN ip in de adresbalk probeert, dan lukt het niet? Ook niet via 4G?

Ja monitor is bereikbaar in thuisnetwerk. Als ik WAN ip  probeer zegt hij