packet loss modem v10a

  • 14 May 2020
  • 2 reacties
  • 103 keer bekeken

Hallo,

 

Nu een paar maanden lid van KPN en 500/500 glasvezel. Wow wat snel is dat! 
 

Nu sinds een paar dagen ervaar ik 100% packet loss bij aanzetten van de xbox. 

 

ik ben een aantal situaties gaan testen.

vooraf:

Modem v10a

Vast IP op zowel de bekabelde als draadloze MAC adres van de Xbox. UPNP staat aan en afhankelijk van de verbinding IP adres van kabel of draadloos IP adres in DMZ.

-bekabeld aangesloten direct aan het modem.

-getest met wifi direct via het modem.

Meldingen op xbox variëren van Nat strikt en 0% packet loss of Nat open en 100% packet loss.


Alle mogelijke oplossingen zoals modem aan/uit, xbox aan/uit en zelfs reset van de xbox hielpen niet.

Wat wel hielp is het volgende als je tegen dit probleem aanloopt.

Log in op je modem en sla opnieuw het betreffende IP adres op in de DMZ. Zelfs al staat deze er nog evengoed op “save” klikken.

Wacht een 10seconden en probeer de test opnieuw op de xbox. Nu heb je meestal gelijk NAT open en geen packet loss. Probeer het anders nog keer indien het niet gelijk werkt.

Ik ben het ook gaan testen met switch of ander accespoint ertussen. Het opnieuw opslaan van de xbox ip adres in DMZ lijkt te werken.

Het lijkt er op de het modem zijn instellingen niet blijft onthouden. Want bij het opnieuw aanzetten of opstarten van de xbox. Moet evengoed weer opnieuw in DMZ op save drukken en dan lijkt het modem weer alles juist te doen. NAT open en 0% packet loss.

 

ik heb hier veel topics over gelezen op het forum en dan lijkt het toch in het v10a modem te zitten. Het komt ook veel voor en niet alleen met gaming. Je leest ook mensen die er in het algemeen last van hebben.

Dit is wel jammer want verder is KPN op dit na gewoon stabiel en ik haal op hun eigen modem en 5ghz wifi nagenoeg 500mbit down/up.

 Hiervoor had ik ziggo en dat was minder stabiel met vaak modem resets. Echter upnp/DMZ functie werkte altijd.

 

Hopelijk kan KPN iets met deze informatie en misschien dat ze het software/hardware probleem beter kunnen vaststellen in de v10a.


Tot die tijd zal je genoodzaakt zijn bij ieder gebruik opnieuw de DMZ instelling op te slaan en dan werkt het weer:sunglasses:

 

Ik ben benieuwd of andere met deze oplossing hun probleem hebben kunnen verhelpen.:innocent:

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik heb ook de 10A en ik heb mijn eigen router in de DMZ zone en dat gaat vooralsnog prima. 

Wat ik nog extra heb gedaan, het IP gereserveerd in de LAN → DHCP tab zodat de achterliggende router ( in jouw geval XBOX) altijd hetzelfde IP adres blijft krijgen.

Hallo Wopper,


Dat zou inderdaad ook nog een oplossing kunnen zijn. Dankjewel voor de tip!

Maar als je jou router Ip adress die erachter hangt in DMZ zet dan staat alles open naar buiten toe en naar binnen. Tenminste wat aan die router gekoppeld zit.

Normaal raden ze dat af dacht ik? 
 

Ervaar jij wel eens problemen dat je die DMZ instelling opnieuw moet “opslaan”?

want dat lost iedere keer het probleem op bij mij. Ongeacht hoe de xbox verbonden is met het modem.

Het lijkt wel een bug in het modem/software.