Beantwoord

PC/computer is niet zichtbaar in mijn netwerkmap

  • 24 March 2024
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

We hebben een KPN Box 12 en 2 superwifi punten in huis.

In de Network Map is alles zichtbaar wat zowel draadloos als via ethernet kabels verbonden is.

Alleen 1 PC die rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de 3e poort van de Box 12 en gewoon internet verbinding heeft is niet zichtbaar in die Netwrok Map. Hoe kan dat?

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 March 2024, 22:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staat die niet ergens anders in de map?

Reputatie 7
Badge +30

Het topologie overzicht in de Box 12 kan soms incompleet zijn. Wil je een de cookies verwijderen in je browser en de cache legen, en daarna opnieuw inloggen? Ik ben benieuwd of het overzicht dan wel klopt, @Willumpie76.

@Erik van KPN bedankt voor de tip.

Ik heb alle cookies verwijderd én cache geleegd. PC nog steeds niet zichtbaar, wel internet verbinding.

Kan er op de PC een instelling zijn die hem onzichtbaar maakt?

Reputatie 7
Badge +30

@Erik van KPN bedankt voor de tip.

Ik heb alle cookies verwijderd én cache geleegd. PC nog steeds niet zichtbaar, wel internet verbinding.

Kan er op de PC een instelling zijn die hem onzichtbaar maakt?

 

Voor zover ik weet niet. En het af en toe ontbreken van een apparaat in het overzicht in de interface is iets dat we vaker zien. Het apparaat heeft dan wel gewoon verbinding, en werkt ook, hij is alleen niet zichtbaar. Als je geen/niet te veel geavanceerdere instellingen hebt aangepast in de Box 12 zou je hem kunnen resetten. Maar, als jij geen problemen ervaart op de huidige manier zou ik het erbij laten.

@Erik van KPN 

We ervaren geen problemen. Internet doet het. Alleen wil ik via parental control de wifi kunnen instellen, lees uitzetten in de nacht;-) Wil liever die Box niet resetten.

Reputatie 7
Badge +24

Op de pc kan een privacy optie actief zijn waarbij het MAC adres elke paar minuten veranderd. Volgens mij is die dan niet meer zichtbaar in het modem. En Parental Control werkt dan ook niet.

Reageer