Vraag

Pc netwerk benaderen vanuit een plek buiten je huis

  • 4 February 2021
  • 5 reacties
  • 287 keer bekeken

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn pc benader (hardeschijven zijnĀ  gedeeld in het netwerk) die ik gebruik als server. Vanuit bijvoorbeeld werk of school?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn pc benader (harde schijven zijnĀ  gedeeld in het netwerk) die ik gebruik als server. Vanuit bijvoorbeeld werk of school?

Hallo @caspermentingĀ , @wjbĀ  weet daar veel van, misschien wil hij je daar wel mee helpen, ik heb hem even ingeseind.

Succes.

Ā 

Reputatie 7

Het is onverstandig om een harde schijf te delen via Internet en dus blijft alleen over dat je een VPN verbinding op zet maar dan moet je wel een apparaat hebben waar je een VPN server op draait.

@wjbĀ Aah okee. Want ik gebruik die oude PC om bestanden op te slaan die ik soms gebruik. Zodat ik geen 4 hardeschijven hoef mee te nemen steeds. Dus dan moet je een VPN server aanschaffen?

Reputatie 7

Je kynt ook een VPN server op die computer configureren. Zie deze site.

Zelf ben ik niet zo'n fan van VPN verbinding o.b.v. PPTP maar het kan.

@wjbĀ Ik heb nu de verbinding op de PC waar de bestanden op staan ingesteld. Maar het portforwarden en het instellen van de VPN lukt mij niet. Zou je mij willen helpen?