Beantwoord

Poort openzetten in Box 12 lukt niet, gaat niet open

  • 31 May 2023
  • 12 reacties
  • 385 keer bekeken

Nou ik ben blijkbaar niet de enige met het probleem dat een poort die is open gezet niet open staat. Ik het een PIVPN en het gaat om poort 51280.

Hier boven een screenshot, ip adres van de raspberry die als VPN dienst doet is statisch binnen mijn netwerk en ook als zodanig te benaderen intern. Wat mij wel is opgevallen bij het aanmaken, ik wel de add knop kan intoetsen zodat hij wordt toegevoegd maar de apply doet niets. Bij een poort check blijkt alles dicht te staan, ook poorten 9000 - 7547 - 9001. Volgens mij staat alles goed, ik heb er geen andere router of dergelijke tussen zitten. Bij andere type routers ben ik nooit tegen dergelijke problemen aangelopen. Kan een software update hier een oplossing zijn ?

icon

Beste antwoord door Nick83 31 May 2023, 14:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ik zie een typ foutje , ik bedoel natuurlijk poort 51820 zoals in de printscreen zichtbaar. Deze maar ook die andere staan niet open tijdens de poort check.

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Bulldogbob 

 

Ik zou hem UDP zetten want dat gebruikt VPN van WireGuard.

 

Dat die andere poorten die jij benoemd dicht staan om niet elke host via die poort mag verbinden met de SuperWifi punten.

Reputatie 7
Badge +24

PIVPN? Dat is gewoon OpenVPN? Probeer dan eerst eens gewoon de standaard poort 1194. En kies voor UDP en TCP. 

 

Reputatie 4
Badge +4

PIVPN? Dat is gewoon OpenVPN? Probeer dan eerst eens gewoon de standaard poort 1194. En UDP ipv TCP.

 

Als ik de poort geloof is het Wireguard.. 51820

Reputatie 7
Badge +8

Wireguard gebruikt alleen UDP dus die moet je even aanpassen.

 

Does WireGuard use TCP or UDP port?

WireGuard uses only UDP, due to the potential disadvantages of TCP-over-TCP. Tunneling TCP over a TCP-based connection is known as "TCP-over-TCP", and doing so can induce a dramatic loss in transmission performance (a problem known as "TCP meltdown").

Wireguard gebruikt alleen UDP dus die moet je even aanpassen.

 

Does WireGuard use TCP or UDP port?

WireGuard uses only UDP, due to the potential disadvantages of TCP-over-TCP. Tunneling TCP over a TCP-based connection is known as "TCP-over-TCP", and doing so can induce a dramatic loss in transmission performance (a problem known as "TCP meltdown").

Het staat nu op UDP, neemt niet weg dat bij een port check de poort nog steeds dicht staat. Ik kan verder geen fout ontdekken. De configuratie van mijn PIVPN is op de pi niet veranderd, DNS is ook juist geconfigureerd.

PIVPN? Dat is gewoon OpenVPN? Probeer dan eerst eens gewoon de standaard poort 1194. En UDP ipv TCP.

 

Als ik de poort geloof is het Wireguard.. 51820

Correct, ik gebruik Wireguard, bij mijn vorige provider werkte het perfect via poort forwarding. Ik kon overal zo mijn eigen netwerk op.

PIVPN? Dat is gewoon OpenVPN? Probeer dan eerst eens gewoon de standaard poort 1194. En UDP ipv TCP.

 

Als ik de poort geloof is het Wireguard.. 51820

Nee ik gebruik gen OpenVPN maar Wireguard, die poort kun je ook zelf instellen maar heb dat zo gelaten. Het heeft altijd perfect gewerkt maar sinds ik  ben overgestapt naar KPN op glas lukt de forwarding niet. Zo ingewikkeld zijn die instellingen niet in het modem, ik denk dat het meer aan het modem ligt dan aan mij. Ik ben geen volledige noob.

Hallo @Bulldogbob 

 

Ik zou hem UDP zetten want dat gebruikt VPN van WireGuard.

 

Dat die andere poorten die jij benoemd dicht staan om niet elke host via die poort mag verbinden met de SuperWifi punten.

Waarom staat de forwarding van superwifi er dan in? En waar kan dat dan worden dicht gezet, is dat een instelling in het wifi punt ?

Reputatie 7
Badge +24

Het staat nu op UDP, neemt niet weg dat bij een port check de poort nog steeds dicht staat. 

Een "poort check" werkt niet bij UDP. Dat werkt alleen bij TCP.

Reputatie 7
Badge +24

Waarom staat de forwarding van superwifi er dan in? En waar kan dat dan worden dicht gezet, is dat een instelling in het wifi punt ?

Op External host staat een ip. Dat betekent dat de poort alleen vanaf dat ip open is.

Het staat nu op UDP, neemt niet weg dat bij een port check de poort nog steeds dicht staat. 

Een "poort check" werkt niet bij UDP. Dat werkt alleen bij TCP.

Aan dat antwoord heb ik wat, het werkt weer. Thanks