Vraag

Poorten openen voor de pellet kachel configuratie. Hoe doe ik dat?

  • 10 December 2021
  • 27 reacties
  • 362 keer bekeken

Goedenavond

Ik weet dat hier veel over gepost is . Ik heb al veel gelezen in de discussies ,helaas kom ik er niet uit .

Ik heb een pelletkachel van edilkamin die via wifi te bedienen is . Dit werkt alleen met 2,4 ghz . De 5 ghz heb ik in modem uit gezet .  nu heeft de leverancier gezegd dat de poorten inkomend en uitgaand 8883 zijn . Als ik dit ingesteld heb vraagt hij om het ip adres . Helaas kan ik daar nergens achter komen . weet iemand hoe ik dit moet instellen ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Ookal hoop ik dat iedereen, uit milieuoverwegingen, op een zo kort mogelijke termijn zal stoppen met het gebruik van hout- en pelletkachels zal ik toch een poging wagen om jou te helpen.

Uitgaand staat alles sowieso open dus daar hoeven we niet naar te kijken.

Inkomend zal je een port-forwarding voor die poort moeten maken.

Welke Experia/KPN Box heb je?

Ook in kassa was ooit iets met brandgevaar.Vermijd die kachels vooral!Verder is het (zoals wjb al zegt)heel slecht voor het millieu.

Daarom help ik bewust niet, ik hoop dat alle gemeenten, net als de gemeente Utrecht, subsidie gaan geven om dat soort kachels en open haarden uit te bannen.

 

Daarom help ik bewust niet, ik hoop dat alle gemeenten, net als de gemeente Utrecht, subsidie gaan geven om dat soort kachels en open haarden uit te bannen.

 

Helemaal eens smerige rotzooi dingen 

Wij wonen dan buitenaf een buur halve km verderop

als die het aan heeft kunnen we hier alles dicht doen wat een stank 

Liever allemaal aan t gas 

Zoals ze in Duitsland doen bijvoorbeeld 

O nee we moeten hier in Nederland van t gas af 

 

 

 

Hallo @JanD ,

Daar komt ook nog eens bij dat sommige mensen die een longziekte hebben een stikgevoel krijgen van de lucht die uit die kachel komt.Dus gooi dat ding weg @robkoot !Normaal ben ik niet zo bot maar nu even wel….

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/honderden-woningbranden-door-gesubsideerde-pelletkachels

en dan dit nog:

Voor mensen met bronchitis, astma en COPD, kan houtkachel-fijnstof schadelijk zijn voor de gezondheid. Er kunnen tijdelijke klachten optreden aan luchtwegen, maar het kan ook tot blijvende longschade leiden. Wanneer je last hebt van bronchitis, astma of COPD is het belangrijk hierop te letten.

 

Reputatie 7

O nee we moeten hier in Nederland van t gas af 

Maar daarbij vooral ook niet aan de hout- en pelletkachels. De uitstoot van fijnstof is gigantisch en dat is heel slecht voor de gezondheid.

Wij doen nu ondertussen ruim een maand de "50 graden" proef om te zien of wij ons huis kunnen verwarmen met cv water van max. 50 graden. Als die proef slaagt en daar gaat het wel op lijken dan komt er bij ons een hybride warmtepomp waarbij heet water (douche en afwassen) nog op gas gaat maar het verwarmen van onze woning op de warmtepomp.

Hallo @JanD ,

Daar komt ook nog eens bij dat sommige mensen die een longziekte hebben een stikgevoel krijgen van de lucht die uit die kachel komt.Dus gooi dat ding weg @robkoot !Normaal ben ik niet zo bot maar nu even wel….

En daar komt bij dat de biomassa centrales 

Complete bossen uit het buitenland verbranden om hier elektriciteit op te wekken 

Maar daarbij vooral ook niet aan de hout- en pelletkachels. De uitstoot van fijnstof is gigantisch en dat is heel slecht voor de gezondheid.

Wij doen nu ondertussen ruim een maand de "50 graden" proef om te zien of wij ons huis kunnen verwarmen met cv water van max. 50 graden. Als die proef slaagt en daar gaat het wel op lijken dan komt er bij ons een hybride warmtepomp waarbij heet water (douche en afwassen) nog op gas gaat maar het verwarmen van onze woning op de warmtepomp.

Ik heb zo´n nefit ding met boiler(2001)en dan kan dat niet omdat dan volgens de monteur er legionella kan ontstaan.We hebben nu spijt van dat ding want het slurpt gas,Maar hij werkt geweldig dus een nieuwe gaat er voorlopig niet komen.

O nee we moeten hier in Nederland van t gas af 

Maar daarbij vooral ook niet aan de hout- en pelletkachels. De uitstoot van fijnstof is gigantisch en dat is heel slecht voor de gezondheid.

Wij doen nu ondertussen ruim een maand de "50 graden" proef om te zien of wij ons huis kunnen verwarmen met cv water van max. 50 graden. Als die proef slaagt en daar gaat het wel op lijken dan komt er bij ons een hybride warmtepomp waarbij heet water (douche en afwassen) nog op gas gaat maar het verwarmen van onze woning op de warmtepomp.

Wij hebben dan 3 cv ketels grote woning met zwembad 

Maar ik heb de aanvoer van het cv gedeelte 50 graden 

De atag voor mijn gedeelte heb ik nu op max 10kw staan is 42kw ketel 

Meeste is vloerverwarming 

Ik probeer alles zo zuinig in te stellen 

Maar dat zwembad in de kelder vraagt wel veel helaas 

Ik heb de buiten voelers er af gehaald en draait op aan uit via knx 

 

Lijkt wel een fabriek 😭

Reputatie 7

Ik heb zo´n nefit ding met boiler(2001)en dan kan dat niet omdat dan volgens de monteur er legionella kan ontstaan.We hebben nu spijt van dat ding want het slurpt gas,Maar hij werkt geweldig dus een nieuwe gaat er voorlopig niet komen.

Als het goed is kan jij de temperatuur van het CV water apart instellen.

Ook wij hebben het heet water op 70 graden staan en alleen het CV water op 50 graden.

Ik heb zo´n nefit ding met boiler(2001)en dan kan dat niet omdat dan volgens de monteur er legionella kan ontstaan.We hebben nu spijt van dat ding want het slurpt gas,Maar hij werkt geweldig dus een nieuwe gaat er voorlopig niet komen.

Als het goed is kan jij de temperatuur van het CV water apart instellen.

Ook wij hebben het heet water op 70 graden staan en alleen het CV water op 50 graden.

Heet water kun je ook op 65 graden zetten 

Dat heb ik gedaan 

Reputatie 7

Heet water kun je ook op 65 graden zetten 

Dat die op 70 graden staat vind ik niet zo spannend aangezien wij geen boiler hebben.

 

Back on-topic,

@robkoot, welk type Experia/KPN Box heb je?

Heet water kun je ook op 65 graden zetten 

Dat die op 70 graden staat vind ik niet zo spannend aangezien wij geen boiler hebben.

 

Back on-topic,

@robkoot, welk type Experia/KPN Box heb je?

Box 12 denk ik zo 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zo´n nefit ding met boiler(2001)en dan kan dat niet omdat dan volgens de monteur er legionella kan ontstaan.We hebben nu spijt van dat ding want het slurpt gas,Maar hij werkt geweldig dus een nieuwe gaat er voorlopig niet komen.

Als het goed is kan jij de temperatuur van het CV water apart instellen.

Ook wij hebben het heet water op 70 graden staan en alleen het CV water op 50 graden.

Heet water kun je ook op 65 graden zetten 

Dat heb ik gedaan 

Bij onze Nefit kan je de boiler temperatuur niet instellen. Voor zover ik weet. Maar het cv water temperatuur uiteraard wel. Dat komt bij ons op 60 graden als het buiten -10 is. 

Ik heb zo´n nefit ding met boiler(2001)en dan kan dat niet omdat dan volgens de monteur er legionella kan ontstaan.We hebben nu spijt van dat ding want het slurpt gas,Maar hij werkt geweldig dus een nieuwe gaat er voorlopig niet komen.

Als het goed is kan jij de temperatuur van het CV water apart instellen.

Ook wij hebben het heet water op 70 graden staan en alleen het CV water op 50 graden.

Heet water kun je ook op 65 graden zetten 

Dat heb ik gedaan 

Bij onze Nefit kan je de boiler temperatuur niet instellen. Voor zover ik weet. Maar het cv water temperatuur uiteraard wel. Dat komt bij ons op 60 graden als het buiten -10 is. 

Hier wel op de boiler 300 liter 

Zitten dan 3 badkamers achter douche zwembad en veel tapwater punten 

Deze wordt weer door de linker atag 51kw ketel aangestuurd (simpel draaiknop) 

@Nick83

Je gebruikt een buiten voeler en maakt gebruik van een stook lijn?

Dat heb ik er van 2 ketels afgehaald duur stoken ik had hier brain thermostaten met buiten piloot op zitten

Gelukkig verwijderd nu 

Trouwens dat het kpn forum mooi open is 

En dat je kunt hebben over andere dingen met elkaar vindt ik wel mooi 

Wat betreft pellet kachels per direct verbieden 

Ook die biomassa centrales 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

Je gebruikt een buiten voeler en maakt gebruik van een stook lijn?

Dat heb ik er van 2 ketels afgehaald duur stoken ik had hier brain thermostaten met buiten piloot op zitten

Gelukkig verwijderd nu 

Ja, stooklijn inderdaad. 's Zomers is het verbruik best laag. Nu gebruiken wij zo'n 10 m³ op een dag. Waarvan ik me eigen inderdaad wel eens af vraag of dat niet veel te hoog is. Misschien moet ik eens een weekje ruimteregeling proberen. Zonder buitentemperatuur dus.

@Nick83

Je gebruikt een buiten voeler en maakt gebruik van een stook lijn?

Dat heb ik er van 2 ketels afgehaald duur stoken ik had hier brain thermostaten met buiten piloot op zitten

Gelukkig verwijderd nu 

Ja, stooklijn inderdaad. 's Zomers is het verbruik best laag. Nu gebruikens wij zo'n 10 m³ op een dag. Waarvan ik me eigen inderdaad wel eens af vraag of dat niet veel te hoog is.

Ik ken jou situatie niet maar er af halen is mijn advies aan/uit of opentherm aansturen

Ik heb hier de hele bende op de kop gegooit

Op de verdeling zitten allemaal kleppen

Boven ook en meerdere thermostaten knx

In de woonkamer een geroote toon2 die ook via knx ingang het opdrachtje via bus naar de cv stuurt 

Ik zeg wel de aanpassingen ben ik hier wel een week mee bezig geweest 

De vloerverwarming pomp waar er 2 van heb heb ik ook een aansturing gemaakt van bij vraag draaien en de zomer 1min. Per dag draaien 

 

 

En in de keuken de thermostaat niet meer nodig 

Daar een Tp-link omada EAP615-Wall neer gehangen

 

Bedankt voor de berichten over een pelletkachel . Maar volgens mij ging de vraag daar niet over  .  Ik ga wel ergens anders op zoek , want in zo’n ouwe wijven club heb ik geen zin.

want in zo’n ouwe wijven club heb ik geen zin.

Nou wat aardig weer:disappointed:

Je weet nu in ieder geval dat het gebruik van ..... je niet in dank wordt afgenomen. We mogen er een mening over hebben, toch? @robkoot 

Hier nog wat…

 

Reputatie 7

Mijn overburen hebben op verzoek van ons hun pelletkachel de deur uit gedaan. Dat scheelt ons misschien wel een jaar in onze levensverwachting.

De boodschap is dan wellicht niet leuk om te horen maar toch hoop ik dat je de boodschap wel gehoord hebt en dat het je aan het denken zal zetten.