Vraag

Port 25565 is gesloten met public ip, staat wel open in router settings en server's firewall settings

  • 10 March 2024
  • 22 reacties
  • 214 keer bekeken

port 25565 gesloten
benodigde ports open op server’s firewall
port forwarding open met 25565 voor server

Hai, ik ben atm bezig met een server die ik probeer op te zetten op een Ubuntu Server 20.04, maar het lukt me niet om een open connectie te krijgen naar mn server via een ander netwerk. iemand die misschien weet wat ik mis heb gedaan?

De server staat naast me en ik kan lokaal wel connecten naar de server, maar niet vanaf een extern netwerk. Ik gebruik mn public ip en de default mc server port.

 

M.V.G.

Merijn Florie

 

lokaal:


extern:

 


22 reacties

Reputatie 7

Kan je ook eens een screen posten waarop het LAN IP adres zichtbaar is naar waar die port-forwarding verwijst?

Daarmee bedoel je deze lijkt me? als je hebt hele ip nodig hebt kan ik dat ook doorgeven ipv een deel te bedekken

Reputatie 7

Dat lijkt er allemaal goed uit te zien.

Nu weet ik dat de V10a nog wel eens kuren heeft vertoond t.a.v. port-forwardings.

Kan jij de V10a eens opnieuw opstarten en kijken of het dan wel werkt.

Reputatie 7
Badge +24

En lokaal kunt u vanaf een Windows laptop verbinding maken met 192.168.2.50?

Dat lijkt er allemaal goed uit te zien.

Nu weet ik dat de V10a nog wel eens kuren heeft vertoond t.a.v. port-forwardings.

Kan jij de V10a eens opnieuw opstarten en kijken of het dan wel werkt.

Ik zal hem even opnieuw opstarten.
 

En lokaal kunt u vanaf een Windows laptop verbinding maken met 192.168.2.50?

lokaal kan ik de server joinen via mn public 77 ip en mijn eigen 192 ip, edit: aangezien 192.168.2.50 niet het host ip is van mn server

Dat lijkt er allemaal goed uit te zien.

Nu weet ik dat de V10a nog wel eens kuren heeft vertoond t.a.v. port-forwardings.

Kan jij de V10a eens opnieuw opstarten en kijken of het dan wel werkt.

Na de restart krijg ik nu wel een open reading op de port check.

heb de v10a al een paar keer ge-reboot vandaag, maar nu wel met succes.

ik zal even kijken of ik vanaf een ander netwerk de server kan joinen


edit:

nu net proberen te joinen, had even snel gekeken of de port open stond, en is weer gesloten, net wel een open resultaat gehad...

Reputatie 7

Poets nog even het laatste deel van jouw publieke IP adres weg.

Poets nog even het laatste deel van jouw publieke IP adres weg.

gedaan 👍

Reputatie 7

Poets nog even het laatste deel van jouw publieke IP adres weg.

gedaan 👍

Ik zie het IP adres nog staan.

Poets nog even het laatste deel van jouw publieke IP adres weg.

gedaan 👍

Ik zie het IP adres nog staan.

bedoel je de 77 of de 192?
 

Reputatie 7

Het laatste stuk van dat 77 adres en nu dus ook in jouw laatste bericht.

Je publieke IP adres moet je niet zomaar plaatsen op een openbaar forum.

Dan had ik het bericht verkeerd begrepen, ik dacht dat je het ip nodig zou hebben, mijn fout

Reputatie 7

Er staat nog altijd één keer jouw IP adres.

Er staat nog altijd één keer jouw IP adres.

die had ik helemaal over het hoofd gezien

op dit moment werkt hij weer, geen idee hoe aangezien ik er niks aan gedaan heb

edit: 4 minuten later is hij weer gesloten..

 

overigens zijn de poorten 20, 21 en 22 ook gesloten, al zijn die ook geforward, krijg bij alle poorten die ik heb doorgestuurd op mn router gewoon gesloten

 

nogsteeds geen oplossing gevonden helaas

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoeveel port forwards heb je in totaal, @Merijn Florie? De V10A heeft, zoals wjb al aangaf, soms wat onverklaarbare zaken rondom port forwards. Als je nu nog steeds alleen die ene forward hebt die ik zie in je screenshot van eerder, maak er dan eens een of twee bij. En dan raad ik aan om de huidige port forward eens te verwijderen. Dan een nieuwe dummy forward te maken zodat die de eerste plek krijgt, en dan je daadwerkelijke forward als tweede of derde te maken. Ik ben benieuwd of de forward dan wel werkt.

Hoeveel port forwards heb je in totaal, @Merijn Florie? De V10A heeft, zoals wjb al aangaf, soms wat onverklaarbare zaken rondom port forwards. Als je nu nog steeds alleen die ene forward hebt die ik zie in je screenshot van eerder, maak er dan eens een of twee bij. En dan raad ik aan om de huidige port forward eens te verwijderen. Dan een nieuwe dummy forward te maken zodat die de eerste plek krijgt, en dan je daadwerkelijke forward als tweede of derde te maken. Ik ben benieuwd of de forward dan wel werkt.

Op dit moment heb ik in het tabje “ipv6” bij “port forwarding” de ports 21, 3389 en 25565 geforward, en bij het tabje “NET” mn servers ipv4 met de poort 25565 en op dit moment geen andere hier, maar ik kan geen 2 dezelfde ports met 1 ip op de mapping zetten

 

Ik heb vanochtend voordat ik weg moest even alle forwards en settings ge-reversed, en opnieuw opgezet, op dit moment ben ik verder dan eerst, want ik kan mn server vanaf een extern netwerk beheren via mn CMD maar nogsteeds werkt port 25565 niet.

Ik kan later vandaag wanneer ik terug ben de stappen even uitvoeren, en wat bedoelt u met een dummy forward? dat je gewoon een forward bij “port forwarding” maakt zonder ports op de eerste plek, en de andere 2 met dezelfde forward op plek 2 en 3 dan, of moet het dan bij de “port mapping”?

 

open port 21
open port 3389 
nog steeds gesloten port 25565

 

Hoeveel port forwards heb je in totaal, @Merijn Florie? De V10A heeft, zoals wjb al aangaf, soms wat onverklaarbare zaken rondom port forwards. Als je nu nog steeds alleen die ene forward hebt die ik zie in je screenshot van eerder, maak er dan eens een of twee bij. En dan raad ik aan om de huidige port forward eens te verwijderen. Dan een nieuwe dummy forward te maken zodat die de eerste plek krijgt, en dan je daadwerkelijke forward als tweede of derde te maken. Ik ben benieuwd of de forward dan wel werkt.

Heb dit geprobeerd, maar het heeft niet geholpen helaas, nog andere ideeën hoe het opgelost kan worden?

 

Reputatie 7

Maak eerst een drie dummy port-forwardings en daarna pas de port-forwarding voor TCP poort 25565.

Je hoeft lokale IP adressen (192.168.2.x) niet weg te poetsen, daar kan niemand wat mee.

Reputatie 7
Badge +30

Maak eerst een drie dummy port-forwardings en daarna pas de port-forwarding voor TCP poort 25565.

Je hoeft lokale IP adressen (192.168.2.x) niet weg te poetsen, daar kan niemand wat mee.

Probeer dit nog eens, @Merijn Florie.

En een dummy forward, daarmee bedoelen we een port forward die je niet daadwerkelijk nodig hebt. Maar gewoon iets dat je daar neerzet zodat de eerste drie plekken in de rij bezet zijn.

Reageer