Beantwoord

Port forwardig lukt niet, alle poorten lijken gesloten

  • 12 February 2022
  • 10 reacties
  • 194 keer bekeken

Hallo, 

na veel lezen ben ik nog niet veel wijzer. We zijn afgelopen week over gegaan  van Ziggo naar KPN glasvezel. Op zich werkt alles prima alleen ik krijg de port forwarden niet voor elkaar. We hebben een alarmsysteem van Honeywel, waarvan ik het IP adres al heb  veranderd. maar poort blijft gesloten.

Bij controle zijn alle poorten gesloten, ook poort 7547 zijn gesloten

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door senom 27 February 2022, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @senom . Welkom op het forum.

Die drie forwards heb jij zelf ingesteld? Volgens mij moet je telkens één ip adres gebruiken. (van het apparaat in kwestie). 

Of zit ik hiermee fout, @Nick83 ? 

Hallo Erwin,

Deze drie stonden er al in, ik heb de GX remote aangemaakt.

 

 

Zojuist een half uur aan de telefoon gehangen, KPN ondersteund hier niet in en ik moet  de oplossing zoeken op dit forum. Misschien handig om dat aan de medewerkers die langs de deur te vertellen, toen ik vroeg hoe het met de alarm installatie ging was dit geen probleem dit werd zo gefikst. Dus niet.

Mijn hoop is dus dat hier iemand kan helpen.

 

 

Hoe test jij of poorten open of gesloten zijn? Weet je ook zeker dat het IP-adres van jouw alarmsysteem 192.168.2.251 is?

Heb je een online handleiding over dit apparaat ergens kunnen vinden? Zo ja, zou je die hier eens kunnen linken?

Toen we over zijn gegaan van ziggo naar KPN heb ik samen met de man die de installatie heeft aangeeft het ip van het alarm  aangepast. Vanaf dat moment is het alarmsysteem weer zichtbaar op onze telefoons. We controleren de poort met port checker. De melding die ons alarmsysteem geeft is fail to connect.  

Reputatie 7
Badge +24

Toen we over zijn gegaan van ziggo naar KPN heb ik samen met de man die de installatie heeft aangeeft het ip van het alarm  aangepast.

Hoe is dit ip vast gezet? In de KPN Box? Of in de alarminstallatie zelf?

We controleren de poort met port checker.

En de poort blijkt dicht te zijn? u voert het WAN ip in bij de poortchecker? Dus niet 192.168.2.251?

De melding die ons alarmsysteem geeft is fail to connect.  

Zie je die melding in een app op de smartfoon? Of op het schermpje van de alarminstallatie? 

Ip adres is vastgezet in het alarmsysteem.

Testen  doe ik met het ip adres welke aangegeven in mijn router en check het met watismijnip.

De melding zie ik in het scherm van de alarminstallatie.

Reputatie 7
Badge +24

Ip adres is vastgezet in het alarmsysteem.

Ik zou voorstellen om het in het alarmsysteem op dhcp mode te zetten. Het alarmsysteem krijgt dan een ip van het modem. In het modem kunt u dit ip dan vast zetten, zodat dit ip altijd hetzelfde zal zijn.

Als u dit echt niet wil, controleer dan of het ip adres bij "Gateway" wel goed is. Dit moet 192.168.2.254 zijn.

Testen  doe ik met het ip adres welke aangegeven in mijn router en check het met watismijnip.

Dat ip rechtsboven? 

Wat ik hier rood gemaakt heb?

Ja

probleem is opgelost. Gateway nummer in Alarmsysteem aangepast serveradres van Honneywell was ook veranderd dus deze ook aangepast. Hierna nog een harde reset  van alarmsysteem gedaan waardoor alle oude meldingen uit het systeem zijn . alles functioneert weer naar behoren.