Vraag

Port Forwarding Experiabox ZTE H369A lukt niet

  • 25 June 2020
  • 24 reacties
  • 288 keer bekeken

Ik heb 3 Raspberry Pi’s hier in huis. Alle 3 gebruiken Apache voor mijn websites:

RB0: Raspberry PiB2 IP 192.168.2.200 – port 80

RB1: Raspberry Pi Zero IP 192.168.2.201 – port 80

RB2: Raspberyy Pi Zero W IP 192.168.2.202 – port 80

Alle 3 krijgen ze een vast IP-adres uit mijn KPN Experiabox V10

 

Als ik de website met het lokale IP-adres aanspreek gaat alles goed. Maar ik wil ze graag ook van buiten huis kunnen gebruiken. Ik had bedacht dat met port forwarding te doen.

Ik heb 3 Application configurations gemaakt.

RB0 80/80/80/80

RB1 81/81/80/80

RB2 82/82/80/80

En daarna deze gekoppeld aan ieder een forwarding-item

RB0 192.168.2.200 aan AC voor RB0

enzovoort.

Nou dacht/hoop ik dat ik dan mijn website kan bereiken door mijn KPN IP-adres te gebruiken met een poortnummer. Dus bv in mijn geval 86.88.224.xx:81.

Voor poort 80 en 81 gaat dit goed zo te zien. Maar poort 82 komt bij de website van poort 80

Zie of doe ik iets fout?

Wie helpt mij?

IK heb KPN gebeld, maar die geven geen ondersteuning hiervoor. En ik kan ook geen uitgebreide handleiding vinden van de Experiabox waarin dit goed en gedetailleerd beschreven wordt.

 

Eef


24 reacties

Reputatie 7

Dit zou inderdaad gewoon moeten werken.

Ik doe niet anders om de http poort van mijn bewakingscamera's op Internet beschikbaar te stellen.

Kan je eens eens screenshot plaatsen van de port-forwardings, dus het toewijzen van een IP adres aan de applications.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vind het flut. Poortnummers in de adresbalk. Ik werkt liever via VPN. Maar goed, kunt u schermafdrukken maken van de instellingen?

 

Poortnummers in de adresbalk. Voor testen ja. Het is de bedoeling dat er straks met een (sub)domeinnaam naar verwezen wordt. Gebruiker weet niks van poortnummers.

Reputatie 7
Badge +24

Een (sub)domein kun je niet naar een poortnummer laten verwijzen. Een domeinnaam kan je alleen naar een ip adres laten verwijzen. Domeinnamen doen niets met poortnummers.

Reputatie 7
Badge +24

Het ip nummer in de schermafdrukken kloppen niet toch? Dat moet 192.168.2.202 zijn lijkt me.

Reputatie 7

Een (sub)domein kun je niet naar een poortnummer laten verwijzen. Een domeinnaam kan je alleen naar een ip adres laten verwijzen. Domeinnamen doen niets met poortnummers.

Je kunt web-forwards definiëren waarbij je een subdomein laat verwijzen naar een ander domein met poortnummer.

site1.mijndomein.nl -> www.mijndomein.nl:81

site2.mijndomein.nl -> www.mijndomein.nl:82

Reputatie 7

@Bunnik73, ben je echt woonachtig in het dorp waar ik mijn jeugd doorgebracht heb?

Kan je de screenshots van de port-forwarding voor zowel poort 81 als poort 82 posten?

Ik dacht dat de app PI Zero poort 81 gebruikte en de app PI Zero W poort 82.

Reputatie 7
Badge +24

Een (sub)domein kun je niet naar een poortnummer laten verwijzen. Een domeinnaam kan je alleen naar een ip adres laten verwijzen. Domeinnamen doen niets met poortnummers.

Je kunt web-forwards definiëren waarbij je een subdomein laat verwijzen naar een ander domein met poortnummer.

site1.mijndomein.nl -> www.mijndomein.nl:81

site2.mijndomein.nl -> www.mijndomein.nl:82

Ja, dan word de bezoeker doorgestuurd en ziet die alsnog het poortnummer staan. Een andere optie is dat de site in een frame geladen word. Maar dat is ook net niks.

Reputatie 7

Ja, dan word de bezoeker doorgestuurd en ziet die alsnog het poortnummer staan.

Nee hoor, dat hoeft niet.

Ga maar eens naar http://spk.routemehome.com.

Je bent nu op TCP poort 5080 verbonden met mijn Synology NAS thuis.

 

@Bunnik73, ben je echt woonachtig in het dorp waar ik mijn jeugd doorgebracht heb?

Kan je de screenshots van de port-forwarding voor zowel poort 81 als poort 82 posten?

Ik dacht dat de app PI Zero poort 81 gebruikte en de app PI Zero W poort 82.

Beste wjb, Ik ben geboren en getogen Bunnikkenees en al wel 36 jaar woonachtig in Odijk. Dit account is al een tijdje oud en heb ik ooit gemaakt voor een probleem bij vv Bunniik ‘73. Vandaar de naam.

Het ip nummer in de schermafdrukken kloppen niet toch? Dat moet 192.168.2.202 zijn lijkt me.

Goed gezien. Maakt voor het principe, dat ik 2 items heb verwisseld,  niet uit denk ik. Maar heb het gemaakt zoals ik het beschreven heb en dan gaat het nog steeds niet goed.

Beste allemaal. Het doet het nog steeds niet zoals ik wil. Ben er inmiddels ook achter dat het mogelijk te maken heeft met siteurl van Wordpress. Wat ik concreet wil is het volgende:

Ik heb een account bij Yourhosting, al vele jaren. Daar ongeveer 30 domeinnamen geregistreerd.

Ik wil een subdomeinnaam forwarden naar een van mijn Pi’s. Dat werkte voor 1 Pi, maar nu ik er 3 heb  gaat het mis. Heb ook een vraag uitstaan bij support van YH of het mogelijk is poortnummers op te geven bij de forwarding. Nog geen antwoord. 

 

Maar even in zijn algemeenheid. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt met een packet als deze binnenkomt in mijn Experiabox. Wat gebeurt er dan stapsgewijs? Wordt er eerst gekeken naar een poortnummer en daar dan het lokale IP-adres+mapping poortnummer bij gevonden/gebruikt om het packet door sturen naar in mijn geval 1 van mijn Pi’s? Of gaat het anders? Ben heel benieuwd.

Eef

Reputatie 7

Off-topic:

@Bunnik73, ben je echt woonachtig in het dorp waar ik mijn jeugd doorgebracht heb?

Kan je de screenshots van de port-forwarding voor zowel poort 81 als poort 82 posten?

Ik dacht dat de app PI Zero poort 81 gebruikte en de app PI Zero W poort 82.

Beste wjb, Ik ben geboren en getogen Bunnikkenees en al wel 36 jaar woonachtig in Odijk. Dit account is al een tijdje oud en heb ik ooit gemaakt voor een probleem bij vv Bunniik ‘73. Vandaar de naam.

Zelf heb ik een groot deel van mijn jeugd in Bunnik gewoond (wel import :confused: ) en mijn hoogbejaarde ouders wonen daar nu nog steeds. Bunnik heeft voor mij veel meer herinneringen dan Odijk, maar in Odijk heb je wel Restaurant Buitengewoon, lekker eten met een vriendelijke bediening en voor een eerlijke prijs.

Reputatie 7

Het ip nummer in de schermafdrukken kloppen niet toch? Dat moet 192.168.2.202 zijn lijkt me.

Goed gezien. Maakt voor het principe, dat ik 2 items heb verwisseld,  niet uit denk ik. Maar heb het gemaakt zoals ik het beschreven heb en dan gaat het nog steeds niet goed.

Kan je dan nog eens screenshots posten van de port-forwardings?

Het ip nummer in de schermafdrukken kloppen niet toch? Dat moet 192.168.2.202 zijn lijkt me.

Goed gezien. Maakt voor het principe, dat ik 2 items heb verwisseld,  niet uit denk ik. Maar heb het gemaakt zoals ik het beschreven heb en dan gaat het nog steeds niet goed.

Kan je dan nog eens screenshots posten van de port-forwardings?

 

Reputatie 7

En die van TCP poort 82?

 

Overigens wordt mijn Forum naam binnenkort gewijzigd in van Bunnik73 in Eef Goes

Off-topic:

@Bunnik73, ben je echt woonachtig in het dorp waar ik mijn jeugd doorgebracht heb?

Kan je de screenshots van de port-forwarding voor zowel poort 81 als poort 82 posten?

Ik dacht dat de app PI Zero poort 81 gebruikte en de app PI Zero W poort 82.

Beste wjb, Ik ben geboren en getogen Bunnikkenees en al wel 36 jaar woonachtig in Odijk. Dit account is al een tijdje oud en heb ik ooit gemaakt voor een probleem bij vv Bunniik ‘73. Vandaar de naam.

Zelf heb ik een groot deel van mijn jeugd in Bunnik gewoond (wel import :confused: ) en mijn hoogbejaarde ouders wonen daar nu nog steeds. Bunnik heeft voor mij veel meer herinneringen dan Odijk, maar in Odijk heb je wel Restaurant Buitengewoon, lekker eten met een vriendelijke bediening en voor een eerlijke prijs.

Toevallig nog gevoetbald bij Bunnik ‘73 of getennissed bij BLTC de Nienhof?

Reputatie 7

Toevallig nog gevoetbald bij Bunnik ‘73 of getennissed bij BLTC de Nienhof?

Zegt de tafeltennisvereniging Otio je wat of de jongerenvereniging Yumbo?

Toevallig nog gevoetbald bij Bunnik ‘73 of getennissed bij BLTC de Nienhof?

Zegt de tafeltennisvereniging Otio je wat of de jongerenvereniging Yumbo?

Ben er nooit lid van geweest, maar zegt me zeker wel wat. Ooit nog eens meegedaan aan het Bunniks kampioenschap biertappen namens de BLTC. Dat was bij Yumbo aan de Rumpsterweg.

Wist je dat ze de fundering van Yumbo destijds hebben gegraven met het Bunniks Spitkampioenschap? Teams moesten met spade en schop in een bepaalde tijd zoveel mogelijk grondverzetten voor de sleuf waarin de fundering moest komen.

Overigens is mijn accountnaam zojuist gewijzigd door de moderator.

Reputatie 7

Ben er nooit lid van geweest, maar zegt me zeker wel wat. Ooit nog eens meegedaan aan het Bunniks kampioenschap biertappen namens de BLTC. Dat was bij Yumbo aan de Rumpsterweg.

Wist je dat ze de fundering van Yumbo destijds hebben gegraven met het Bunniks Spitkampioenschap? Teams moesten met spade en schop in een bepaalde tijd zoveel mogelijk grondverzetten voor de sleuf waarin de fundering moest komen.

Overigens is mijn accountnaam zojuist gewijzigd door de moderator.

Mijn historie bij Yumbo gaat terug tot in de Schuttershof, het eerste onderkomen van Yumbo pal in het centrum van Bunnik en ook op de Rumpsterweg heb ik nog menig biertje gedronken.

De onderstaande muurbeschildering zal je misschien wel herkennen als je tenminste tijdens het Bunniks kampioenschap biertappen ook nog wat om je heen gekeken hebt.

Mijn vrouw heeft het penseel eigenhandig vastgehouden om die schildering gestalte te geven.

Ben er nooit lid van geweest, maar zegt me zeker wel wat. Ooit nog eens meegedaan aan het Bunniks kampioenschap biertappen namens de BLTC. Dat was bij Yumbo aan de Rumpsterweg.

Wist je dat ze de fundering van Yumbo destijds hebben gegraven met het Bunniks Spitkampioenschap? Teams moesten met spade en schop in een bepaalde tijd zoveel mogelijk grondverzetten voor de sleuf waarin de fundering moest komen.

Overigens is mijn accountnaam zojuist gewijzigd door de moderator.

Mijn historie bij Yumbo gaat terug tot in de Schuttershof, het eerste onderkomen van Yumbo pal in het centrum van Bunnik en ook op de Rumpsterweg heb ik nog menig biertje gedronken.

De onderstaande muurbeschildering zal je misschien wel herkennen als je tenminste tijdens het Bunniks kampioenschap biertappen ook nog wat om je heen gekeken hebt.

Mijn vrouw heeft het penseel eigenhandig vastgehouden om die schildering gestalte te geven.

Als je de Schuttershof nog kent van welk bouwjaar ben je dan?

Reputatie 7

Als je de Schuttershof nog kent van welk bouwjaar ben je dan?

1963

Reageer