Beantwoord

Port forwarding gebruikt voor Plex server, nu melding vanuit KPN over DDoS via mijn aansluiting

  • 8 November 2022
  • 1 reactie
  • 149 keer bekeken

Beste Mensen,

 

ik heb even een vraagje. Ik ben al een tijd aan het googlen maar ik kom er niet uit.

Ik heb port forwarding gebruikt voor mijn Plex server zodat mijn familie ook mijn content kunnen bekijken. Nu weet ik niet meer precies wat ik wel en niet heb aan/uit staan. Maar toen ik mijn poort had open gezet werkte PLEX top bij mijn ouders. maar merkte ik zelf dat mijn wifi thuis niet meer lekker werkte en soms uitviel. Even later kreeg ik een mail van KPN:

 

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
Vanaf uw internetaansluiting kunnen kwaadwillenden in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers sturen (dit noemen we een DDoS-aanval). Daarmee overbelasten ze het netwerk van anderen, waardoor dat netwerk uitvalt. Reset daarom uw modem (KPN Experia Box) naar de fabrieksinstellingen. Hulp nodig? Volg het stappenplan op: kpn.com/reset-kpn-experiabox

 

Technische uitleg
Hebt u verstand van techniek? Dan kunt u het probleem misschien oplossen zonder uw modem te resetten. Bekijk of u onderstaande oorzaken kunt oplossen.

Het beveiligingsprobleem ontstaat misschien doordat u:

  • een apparaat in DMZ hebt staan om het vanaf het internet te kunnen benaderen
  • een portforward hebt gemaakt via een UDP-poort naar een aanwezig apparaat om het vanaf het internet te kunnen benaderen
  • een eigen modem gebruikt
  • UPnP gebruikt die automatische portforwards mogelijk maakt

NU heb ik dus mijn box12 moeten resetten maar nu werkt mijn server vanaf buitenaf niet meer.

iemand een idee wat ik zou kunnen doen om het wel werkend te hebben?

 

 

 

icon

Beste antwoord door hmmsjan_2 9 November 2022, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

De vraag is wat u heeft gedaan om het werkend te krijgen. Instellingen als DMZ of uPNP zijn prima om problemen met “abuse” te krijgen. Ik ken Plex niet, maar een korte zoektocht op internet vertelt dat port 32400/TCP opengezet mag worden. En dat een aantal poorten binnen het lokale netwerk gebruikt worden die vooral NIET naar buiten opengezet moeten worden. Ik hoop dat het lukt met alleen poort 32400.