Vraag

Port forwarding lukt niet op Experia Box V9 - Bobcat 300 miner. '’Current operation is ineffective, please check configuration parameters.'’ foutmelding bij DHCP binding.

  • 27 July 2022
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Hallo, ik ben nog volledig nieuwe in de deze kant van de technische wereld dus ik probeer voor alles de juiste termen te gebruiken.

 

Ik heb sinds een paar dagen een bobcat miner thuis staan. Om deze zo goed mogelijk te laten functioneren moet ik hiervoor de port 44158 hebben open staan. ( Ik check via portchecker.co)

Nu probeer ik in de software van mijn router deze port open te zetten alleen lukt dit niet. Elke keer als ik probeer gebruik te maken van DHCP binding krijg ik de notificatie: '’Current operation is ineffective, please check configuration parameters.'’

 

Naar mijn idee doe ik het correct: Enable staat aangevinkt, IP adress is die van mijn miner en het MAC adress is ook die van mijn miner. 

Hiernaast heb ik ook de miner toegevoegd aan het tablad "Port forwarding”. Dit heb ik gedaan door eerst de applicatie toe te voegen onder het TCP protocol en 44158 bij alle velden in te vullen.

Hierna heb ik hem geselecteerd, toegoevoegd met hetzelfde ip adress als eerder en op "Add” geklikt. Toch als ik check via portchecker.co komt er te staan dat de poort dicht is. 

 

Kan dit komen doordat mijn bobcatminer is verbonden met de wifi extender? (Tp-link, exacte model zou ik moeten opzoeken). Zo ja, moet ik dan de poort openen voor mijn wifi extender? 

 

Ik zal ongetwijfeld zelf ergens iets fout doen, zou iemand me uit de brand kunnen helpen?

 

Mocht er eventuele extra informatie/screenshots nodig zijn hoor ik het wel.

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Wes Jellema , wat is een bobcat miner? Dat is voor mij weer nieuwe materie.

 

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van die DHCP binding die mislukt?

Kan je eens een screenshot plaatsen van die DHCP binding die mislukt?

Naar mijn idee zou dit moeten werken. Of zit ik op de verkeerde plek te kijken? Het IP adres is die van mijn miner. Het MAC adress heb ik voor het binden natuurlijk wel volledig ingevuld. Is ook het adress van de miner. 

Hallo @Wes Jellema , wat is een bobcat miner? Dat is voor mij weer nieuwe materie.

 

Zoals het bedrijf het zelf omschrijft: "Een high efficiency miner hotspot for HNT”. Het is alleen niet de traditionele crypto miner die werkt d.m.v. computing power maar hij werkt d.m.v. RF radio signalen. In ruil voor het verlenen van deze netwerkdekking kan je uitbetaald krijgen in de crypto munt Helium (HNT). 

 

Hoe het exact werkt weet ik ook niet precies. Maar bij interesse kan je altijd op de site van Helium zelf kijken!

Hallo @Wes Jellema bedankt voor de uitleg, heb de website bezocht, niet interessant verder voor mij.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

 

Dit is geen poort forwarding. Maar een ip binding. Die nog niet klopt ook. Ip adressen moeten bij de Experiabox v9 volgens mij altijd beginnen met "192.168.2.". En dat doet het ip bij u niet.

 

Dit is geen poort forwarding. Maar een ip binding. Die nog niet klopt ook. Ip adressen moeten bij de Experiabox v9 volgens mij altijd beginnen met "192.168.2.". En dat doet het ip bij u niet.

Dit is inderdaad een IP binding. Maar dat is ook waar @wjb naar vroeg. Qua IP adress snap ik niet precies wat ik dan verkeerd doe. Hier hoor ik toch het IP adres van mijn bobcat miner in te vullen? Het ingevulde ip adress is namelijk het adres wat ik rechtstreeks van mijn bobcat app heb gekregen.

 

 

Reputatie 7

Qua IP adress snap ik niet precies wat ik dan verkeerd doe. Hier hoor ik toch het IP adres van mijn bobcat miner in te vullen? Het ingevulde ip adress is namelijk het adres wat ik rechtstreeks van mijn bobcat app heb gekregen.

Dat IP adres is niet correct. Het IP adres van elk apparaat dat op die V9 aangesloten is moet binnen het subnet van de V9 vallen en dus beginnen met 192.168.2.

Qua IP adress snap ik niet precies wat ik dan verkeerd doe. Hier hoor ik toch het IP adres van mijn bobcat miner in te vullen? Het ingevulde ip adress is namelijk het adres wat ik rechtstreeks van mijn bobcat app heb gekregen.

Dat IP adres is niet correct. Het IP adres van elk apparaat dat op die V9 aangesloten is moet binnen het subnet van de V9 vallen en dus beginnen met 192.168.2.

Kan het dan misschien komen doordat mijn bobcat verbonden is met de netwerk van de wifi extender? 

En enig idee hoe ik dit dan op zou moeten lossen? Rechtstreeks met de router verbinden gaat helaas niet.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van die "extender"? Want waarschijnlijk is dit dan gewoon een router.

Wat is het merk en type van die "extender"? Want waarschijnlijk is dit dan gewoon een router.

Uit mijn hoofd gebruik ik momenteel de TP-link Deco M5.

 

Ik heb daar ook al in de software gekeken maar had daar niet de optie om te port forwarden.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is geen extender. Dat is gewoon een 2de router. Die kunt u in accespoint mode zetten. Dat is de makkelijkste oplossing. Kunt u dat vinden?

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Dat is geen extender. Dat is gewoon een 2de router. Die kunt u in accespoint mode zetten. Dat is de makkelijkste oplossing. Kunt u dat vinden?

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Dat moet wel lukken. Ik probeer het morgen en laat weten of het heeft gewerkt.

Zou dit verder invloed moeten hebben op het bereik of de snelheid van mijn internet?

Of merk ik verder verschil in dagelijks gebruik?

Bedankt voor de hulp!