Beantwoord

Port-forwarding Minecraft server

  • 5 July 2022
  • 8 reacties
  • 246 keer bekeken

Ik heb een minecraft server maar de port forwarding doet het niet, ik heb hier voor de rest geen oplossing voor. Kan iemand hierbij helpen?

 

icon

Beste antwoord door B-B 10 July 2022, 03:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Toevallig had ik hem 2 keer geforward maar hij doet het nogsteeds niet

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @SaskiaSchelpje 

 

Je hebt die poorten ook in de firewall van de server waar minecraft op draait open gezet?

Door sommigen hier op het forum wordt aangeraden om voor TCP en UDP aparte portforwarding regels aan te maken, dat zou je ook kunnen proberen.

Reputatie 7
Badge +13

Met die Instellingen lijkt mij op zich niets mis. Weet je zeker dat je het juiste interne IP-adres en de juiste poorten te pakken hebt? Je zou ook nog even een blik kunnen werpen in dit topic: mocht je een V12 hebben. 

In windows firewall moet je misschien ook die poorten openzetten. Heb je dat gecheckt? Eventueel antivirus / firewall kan dat ook nog extra blokkeren.

Ik heb een ubuntu laptop waar ik de poort open heb gezet, ik heb nu namelijk gewoon een server gekocht maar wel handig om nog te weten. Ik weet wel zeker dat ik het goede ip heb omdat ik gewoon op mijn eigen netwerk er mee kan verbinden.

Ik heb ook tcp en udp apart, samen of maar 1 gedaan

Je hebt niet perongeluk iets van firewlall in ubuntu dat extern verkeer blokkeert?

Dat zou dan eigenlijk gewoon goed moeten werken. Wil hij niet perongeluk naar IPV6? Die misschien niet openstaat in de ubuntu firewall of iets?

Je hebt de server wel rechtstreeks aangesloten en niet nog via een andere router? Zoals hier.

 

Wat is je default gw daaraan kan je het makkelijk zien, in ubuntu typ in de console:

sudo ip r

of zoals hier (bij default route) https://www.howtogeek.com/howto/17012/how-to-find-your-ip-address-in-ubuntu/

daar zou dan iets moeten staan als 192.168.2.254 (dat is het standaard adres van de KPN Box)

Reputatie 1

Ik heb een ubuntu laptop waar ik de poort open heb gezet, ik heb nu namelijk gewoon een server gekocht maar wel handig om nog te weten. Ik weet wel zeker dat ik het goede ip heb omdat ik gewoon op mijn eigen netwerk er mee kan verbinden.

ik zie bij je voorward dat je de interne poort heb  neergezet op een lokaal netwerk ip … maar moet je geen extern ip vermelden waar de rest van de wereld je op kan vinden ?? of de gateway aka ip adres van modem.

heb zelf geen ervaring met KPN aperatuur van vandaag de dag maar op de oude thompson(xs4all) die bij kpn vroeger onder de naam expiria box door het leven ging... moest jo of een hostnaam of external IP nummer ook infulen als ik me het goed herinder was dik tien jaar trug …

 

kijk ander bij https://www.portcheckers.com/ of een verglijkbare website met poortforwarding info

en soms help het restarten van modem of server om met de nieuwe portforwarding te gaan werken