Beantwoord

Port Forwarding Minecraft werkt niet. Poort blijft dicht. Wat kan ik doen?

  • 18 December 2021
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Hi allemaal,

 

 Ik ben al 9 uur bezig om de minecraft server voor vrienden te laten werken. Ik kan er zelf prima inkomen (ik ben de host) maar niemand kunt joinen. Ik heb heel YouTube, dit forum alles afgestruind maar ik krijg het maar niet gefixed. Ik blijf de poort checken of hij open is terwijl de server draait maar hij blijft aangeven dat hij dicht is. Ik heb ook in Windows Firewall bij inkomend en uitgaand de poort toegevoegd maar ook dat werkt niet. 

 

1 van mijn vrienden heeft de hele mikmak ook geprobeerd, hij heeft hetzelfde probleem als ik, terwijl we andere provider hebben. 


Ik heb de Experiabox V10 dacht ik, en heb ook wat screenshots toegevoegd hoe ik het hebt staan. 



Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft want zo even leuk Minecraft spelen is het niet :-( 

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Celine

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 18 December 2021, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heeft u na het toepassen van de port forward al eens het modem uit en aan gezet ( Powercycle ), Het wil nog wel eens zijn dat een portforward pas werkend is na een reboot, dit kan zijn omdat iets de poort vasthoudt waardoor deze niet in realtime opengesteld kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Heeft u trouwens hiermee ook poort 19132 op UDP doorgezet 

Heeft u na het toepassen van de port forward al eens het modem uit en aan gezet ( Powercycle ), Het wil nog wel eens zijn dat een portforward pas werkend is na een reboot, dit kan zijn omdat iets de poort vasthoudt waardoor deze niet in realtime opengesteld kan worden.



Heel erg bedankt voor je antwoord Laurens, dat zou ik inderdaad nog weleens kunnen proberen.​ Klinkt inderdaad wel logisch dus hopelijk dat dat de oplossing zou zijn. Ik ga het zo eens testen.

Welke poort is 19132? Van alles tutorials die ik heb gekeken heb ik dat niet zien staan.

 

Lief dat je meedenkt, zou top zijn als we het werkend krijgen​​​​​​

Reputatie 7
Badge +9

The default Minecraft ports are:

  • TCP Port: 25565.
  • UDP Port: 19132.

Daarom dus, Maargoed kijk maar eventjes als je wilt kan ik ook nog helpen kijken of ik hem kan bereiken :wink:

The default Minecraft ports are:

  • TCP Port: 25565.
  • UDP Port: 19132.

Daarom dus, Maargoed kijk maar eventjes als je wilt kan ik ook nog helpen kijken of ik hem kan bereiken :wink:



Ah niet! Ja aangezien er in mijn lijst van de server 25565 stond heb ik die aangehouden. Maar ik kan die van 19132 eventueel ook openzetten zoals ik bij die 25565 heb gedaan en daarna even stroom van mijn modum eraf kijken of dat wat heeft gedaan. Ik laat het zo gelijk even weten. En super lief dat je dat wilt doen!! Waardeer ik enorm

The default Minecraft ports are:

  • TCP Port: 25565.
  • UDP Port: 19132.

Daarom dus, Maargoed kijk maar eventjes als je wilt kan ik ook nog helpen kijken of ik hem kan bereiken :wink:


Je bent een held!!!! Nu staat de port open, dus ik denk dat het dan moet werken. Als iemand online is vraag ik even of ze het willen testen. Ben hier zoooooo blij  mee, mega super bedankt Laurens!