Vraag

Port forwarding V10 lukt niet

  • 10 February 2020
  • 14 reacties
  • 153 keer bekeken

Goeiedag, 

Ik heb een experiabox v10 met KPN buitengebied. Als ik naar de router instellingen ga, staan er al veel poorten van te voren klaar. Al probeer ik nog een poort toe te voegen, lukt het niet deze open te krijgen. In de bijlages ziet u wat ik gedaan heb. ik heb eerst een nieuwe appnaam aangemaakt. Vervolgens een nieuw item aangemaakt met modus IP adres, Lan host mijn IPv4 adres, dit werkte niet. vervolgens ook mijn local IP adres geprobeerd, dit werkte ook niet. Als appnaam heb ik de nieuwe gekozen die ik zelf gefabriceerd had. Mijn IP adressen houd ik liever voor mijn zelf.

Ik zie nu dat ik de een typfout heb in de titel, sorry daarvoor

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Bas

hier ziet u welke porten ik ingevuld heb

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @basmunsterman, welkom op het forum. Ik durf je niet te zeggen wat er precies fout gaat. Heb je de superhandige V10 topic al doorgenomen? Daar staat echt letterlijk stap-voor-stap hoe je dit kan doen.

Hi @basmunsterman, welkom op het forum. Ik durf je niet te zeggen wat er precies fout gaat. Heb je de superhandige V10 topic al doorgenomen? Daar staat echt letterlijk stap-voor-stap hoe je dit kan doen.

Heey , Ik heb hem net bekeken en doorgelopen, maar het is nog niet gelukt… Ik moet zeggen dat het toch anders is in die stappen dan bij mij in praktijk. Zo kan ik niet kiezen welk apparaat ik de poort aan wil sluiten, maar moet ik een ip adress intypen. Ik gebruik ook wifi, dus ik volg het toch niet helemaal… Als je me er verder mee zou kunnen helpen hoor ik het graag.

 

groetjes Bas

Hi @basmunsterman, welkom op het forum. Ik durf je niet te zeggen wat er precies fout gaat. Heb je de superhandige V10 topic al doorgenomen? Daar staat echt letterlijk stap-voor-stap hoe je dit kan doen.

Hierbij nog een toevoeging van mijn uitleg hierboven, Ik heb zowel de default gateaway ingesteld als mijn computer ipv4, en ik krijg hem toch niet aan de praat. Ik hoop dat u mij kan helpen 

 

Reputatie 7
Badge +10

Heb je wel en een regel voor TCP én nog 1 voor UDP gemaakt? Op jouw afbeelding zie ik beide tegelijk.

Deze moet je (zo doe ik het nl altijd) wel onafhankelijk instellen.

Eerst TCP en daarna UDP

Met ipconfig op je pc vind je het IPv4 ip-adres wat je nodig hebt. 

Heb je wel en een regel voor TCP én nog 1 voor UDP gemaakt? Op jouw afbeelding zie ik beide tegelijk.

Deze moet je (zo doe ik het nl altijd) wel onafhankelijk instellen.

Eerst TCP en daarna UDP

Met ipconfig op je pc vind je het IPv4 ip-adres wat je nodig hebt. 

Dus wat u zegt is bij die appnaam een regel bij voegen en dan apart maken voor TCP en UDP? Of nog een hele nieuwe appnaam maken? Ik hoor het graag

Reputatie 7
Badge +10

@basmunsterman Je had mij een pb gestuurd, is het inmiddels gelukt? 

Reputatie 7

Zie ik het nu goed en heb je de application "minecraft_server" aan twee verschillende IP adressen toegewezen?

Dat kan uiteraard niet, een poort kan je altijd maar naar één apparaat doorverwijzen.

Wat voor een apparaten staan er oo de 192.168.2.252 en 192.168.2.10 en op welke van de twee draait jouw minecraft server?

Zie ik het nu goed en heb je de application "minecraft_server" aan twee verschillende IP adressen toegewezen?

Dat kan uiteraard niet, een poort kan je altijd maar naar één apparaat doorverwijzen.

Wat voor een apparaten staan er oo de 192.168.2.252 en 192.168.2.10 en op welke van de twee draait jouw minecraft server?

252 Was me default gateway, maar het is gelukt, de poort is open, maar iedereen wordt wel binnen een seconde of 2 gekickt, iemand daar ook een idee over?

Reputatie 7

Op welk IP adres draait jouw Minecraft server?

Plaats hier een screenshots van alle port-forwardings die je hebt gemaakt t.b.v. minecraft.

Zowel een screenshot van de poorten van de application(s) en een screenshot van de toewijzing van die application(s) aan een IP adres.

Op welk IP adres draait jouw Minecraft server?

Plaats hier een screenshots van alle port-forwardings die je hebt gemaakt t.b.v. minecraft.

Zowel een screenshot van de poorten van de application(s) en een screenshot van de toewijzing van die application(s) aan een IP adres.

Het portforwarden is gelukt, ip adres 192.168.2.10, de poort is open en dit is het enigste ip adres waar deze poort aan gekoppeld staat. Maar toch, iedereen kan me server wel joinen, maar wordt vrij snel gekickt 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zal dan een probleem zijn met de server, niet met de port forwarding. Je zal wel iets verkeerd hebben staan.

Dat zal dan een probleem zijn met de server, niet met de port forwarding. Je zal wel iets verkeerd hebben staan.

Zoals wat bijvoorbeeld. 

Reputatie 7

Op welk IP adres draait jouw Minecraft server?

Plaats hier een screenshots van alle port-forwardings die je hebt gemaakt t.b.v. minecraft.

Zowel een screenshot van de poorten van de application(s) en een screenshot van de toewijzing van die application(s) aan een IP adres.

Het portforwarden is gelukt, ip adres 192.168.2.10, de poort is open en dit is het enigste ip adres waar deze poort aan gekoppeld staat. Maar toch, iedereen kan me server wel joinen, maar wordt vrij snel gekickt 

Jammer dat je niet even screenshots plaatst van de port-forwardings.

Op welk IP adres draait jouw Minecraft server?

Plaats hier een screenshots van alle port-forwardings die je hebt gemaakt t.b.v. minecraft.

Zowel een screenshot van de poorten van de application(s) en een screenshot van de toewijzing van die application(s) aan een IP adres.

Het portforwarden is gelukt, ip adres 192.168.2.10, de poort is open en dit is het enigste ip adres waar deze poort aan gekoppeld staat. Maar toch, iedereen kan me server wel joinen, maar wordt vrij snel gekickt 

Jammer dat je niet even screenshots plaatst van de port-forwardings.

Ik ben helaas niet thuis  dus kan nu geen screenshots maken, deze zal ik later toevoegen x