Beantwoord

portforwarding instellen box 12

  • 14 July 2020
  • 6 reacties
  • 1121 keer bekeken

Hoe moet je in het admin menu een poort openzetten voor zonnepanelen? Ik kan geen connectie maken met mijn zonnepanelen (solaredge) leverancier. Dit komt omdat poort 22221 niet open staat.

 

In het admin menu: https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/

heb ik een optie “acces control”.

Hieronder zit een optie “port forwarding”, waar ik Enable UPnP IGD aan kan zetten. Dan kan ik twee velden invullen:

-Advertisement Period

-Advertisement TTL

Moet je hier een poortnr invullen die open moet staan voor de zonnepanelen provider?

 

hoor het graag

icon

Beste antwoord door Nick83 14 July 2020, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Dit lijken mij niet de velden voor een poort.
 

Reputatie 7
Badge +24

Het is de vraag of portfowarding überhaupt wel nodig is. Volgens mij moet je de omvormer(s) aanmelden bij een portaal van Solar. En sturen ze dan zelf de data naar dat portaal. En dat kan gewoon, binnen vandaan naar buiten toe staat alles open. Dat portaal is gewoon een website op internet. De app op je mobiel maakt verbinding met dat portaal, en haalt daar dan de data vanaf.

Reputatie 7

Hoi, @portforwarding box 12, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Heb je de post van Nick ook gelezen?  

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Ik heb precies dezelfde vraag. Ik heb contact gehad met SolarEdge en zij geven mij ook het advies om 3 netwerk poorten: - 22221 - 22222 - 443 open te zetten. Ik kan wel inloggen op mijn box 12 maar dan weet ik niet wat ik moet doen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb precies dezelfde vraag. Ik heb contact gehad met SolarEdge en zij geven mij ook het advies om 3 netwerk poorten: - 22221 - 22222 - 443 open te zetten. Ik kan wel inloggen op mijn box 12 maar dan weet ik niet wat ik moet doen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Hi @Eric Jan Willem. Als ik @Nick83 z'n bericht zo lees zou dat dus niet nodig hoeven zijn, maar ik weet er het fijne ook niet van. Wellicht dat het topic KPN Box 12 – Instellingen webinterface je kan helpen met eventuele instellingen. Succes!